کد خبر: ۴۳۴۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

«آلرژی بهاره» را با «سرماخوردگی» اشتباه نگیرید

یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی عنوان کرد: آلرژی یک بیماری شایع در فصل بهار است که علائم آن همانند سرماخوردگی است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر مریم محلوجی‌راد، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه احتمال بروز آلرژی بهاره از اوایل اسفند تا پایان اردیبهشت ماه افزایش می‌یابد، گفت: آلرژی بهاره با علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه، خارش گوش، چشم، بینی، گرفتگی بینی، اختلال خواب و گاهی سرفه و ترشحات پشت حلق می‌شود.

وی با توجه به اینکه علائم آلرژی بهاره مشابه سرماخوردگی است، افزود: علائم سرماخوردگی از زمان ابتلا تا درمان ادامه دارد و نهایتا یک هفته به طول می‌انجامد اما علائم آلرژی در طولانی‌مدت بهبود می‌یابد و فرد دائم درگیر علائم بیماری نیست به گونه‌ای که طی یک روز ممکن است تنها چند ساعت بیمار تشدید پیدا کند.

محلوجی‌راد با تاکید براینکه به افراد توصیه می‌شود برای بهبود آلرژی از خوددرمانی خودداری کنند، یادآور شد: متاسفانه افراد مبتلا به آلرژی بهاره برای بهبود خودسرانه کورتن تزریق می‌کنند که این امر می‌تواند موجب تشدید بیماری شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به آلرژی بهاره امکانپذیر نیست، افزود: گرده‌افشانی گل‌ها و درختان صبح‌ها و غروب افزایش می‌یابد که به افراد در معرض خطر توصیه می‌شود در این ساعات از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و پارک‌ها خودداری کنند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی یادآور شد: استفاده از ماسک تاثیری در پیشگیری از آلرژی بهاره ندارد و حتی در مواردی می‌تواند موجب تشدید بیماری شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین