کد خبر: ۴۳۴۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

نوروز باستانی در جمع ایرانیان مقیم سارایوو+تصاویر

نوروز باستانی در شهر سارایوو در بوسنی و هرزگوین با حضور ایرانیان مقیم در این کشور گرامی داشته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی، در این مراسم که در هتل گراند این شهر برگزار شد، محمود حیدری ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین ـ گفت: سلیقه ایرانیان برای انتخاب شروع فصل بهار به عنوان سال نو و نوروز نشان دهنده‌ی حکمت، عظمت و ظریف‌اندیشی ایرانیان از روزگار کهن است.

وی با بیان این‌که عید نوروز و بهار طبیعت بهترین مناسبت برای تعمیق دوستی‌هاست که باید استفاده فراوان و کافی از آن برده شود، افزود: امیدواریم سال جدید با انسجام و و حدت ملی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری با موفقیت‌های بیشتری برای ملت شریف ایران همراه باشد.

علی‌اصغر عامری ـ رایزن فرهنگی ایران ـ نیز با قرائت اشعاری از حافظ و مولانا سال نو را به ایرانیان مقیم تبریک گفت و افزود: امیدواریم در سال جدید که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال  نامگذاری کرده‌اند با اهتمام همه‌ی ایرانیان به این مهم، موفقیت بیشتری را شاهد باشیم.

در ادامه نیز دکتر سیدکاظم موسوی ـ استاد مدعو زبان فارسی دانشگاه سارایوو ـ به ارائه توضیحاتی درباره‌ی تاریخچه نوروز و سنت‌های آن از جمله ویژگی‌های هفت سین پرداخت.

اجرای گروه موسیقی سنتی هزاردستان شامل پنج نفر از هنرمندان استان مازندران از دیگر برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی در مراسم نوروز ایرانیان در این کشور بود.

براساس پیش‌بینی‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو، این گروه موسیقی قرار است اجراهای متعددی را در شهرهای مختلف داشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین