کد خبر: ۴۳۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

ژنرال آمریکایی: حلب، موصل و فلوجه الگویی برای جنگ‌های آینده هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا اظهار کرد که جنگ برای بازپس گیری فلوجه و موصل یا درگیری‌های حلب نمونه‌هایی برای جنگ‌های خیابانی است که ارتش باید در آینده خود را برای آن‌ها آماده کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ژنرال مارک میلی، فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا در کنفرانسی در واشنگتن درباره جنگ در آینده اظهار کرد که جنگ برای بازپس گیری موصل از دست داعش یا درگیری‌های حلب نمونه‌هایی از جنگ‌های خیابانی است که ارتش باید در آینده خود را برای آن‌ها آماده کند. هزاران تن از نیروهای عراقی هم اکنون در حال پیشروی در برابر تروریست‌ها در شهر موصل هستند. حدود ۱۸۰ هزار نفر از این شهر برای نجات جان خود گریخته‌اند. حلب که بیشترین ضربات را از درگیری‌های سوریه خورده است به طور کامل توسط نیروهای دولتی از دست داعش پس گرفته شد.

ژنرال میلی همچنین اظهار کرد: بر اساس رشد تغییرات جمعیتی جهان و تخریب تعداد زیادی از مکان‌هایی که بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت داشتند، نظامیان می‌بایست خود را برای جنگ‌های خیابانی آماده کنند.

وی گفت: حلب، موصل، فلوجه برای من پیش غذای جنگ‌های آینده هستند. ما مسلما در حال مشاهده تغییرات اساسی در زمینه مکان‌هایی هستیم که در آنجا جنگ رخ داده است.

ژنرال میلی ادامه داد که نیروی زمینی آمریکا خود را با این نوع جنگ‌های جدید در دهه‌های آینده تطابق داده و تجهیزات یا سازمان‌های خود را گسترش می‌دهد.

این ژنرال آمریکایی اظهار کرد: ارتش باید همچنین خود را به گونه‌ای دیگر آماده کند یعنی در واحدهای کوچکتر که بتوانند به صورت شبکه‌ای در مکان‌های شهری کوچک دست به اقدام بزنند و سربازها و فرماندهان این واحدها می‌بایست طوری آموزش ببینند که بتوانند در زمانی اندک تصمیماتی بگیرند که نتایج بزرگی برای ساکنین این مناطق داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم،وی گفت:‌ نظامیان باید آموزش‌های خاص در سطح بالایی ببینند و جنگ در محیط‌های شهری ۱۰ برابر از محیط‌های باز سخت‌تر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین