کد خبر: ۴۳۴۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

پایان هفته‌ای بارانی در انتظار کشور

امروز در شمال‌شرق و برخی مناطق ساحلی دریای خزر بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بتدریج از مقدار آن کاسته شده و سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، امروز در شمال‌شرق و برخی مناطق ساحلی دریای خزر بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بتدریج از مقدار آن کاسته شده و سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور خواهد شد که سبب افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز غربی خواهد شد.

روز پنجشنبه گستره بارش تمام نیمه غربی و بتدریج برخی مناطقی از شرق و شمال‌شرق را در بر خواهد گرفت که دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی مستعد تگرگ خواهد بود؛ در این روز بتدریج با شمالی شدن جریانات در دریای خزر ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور بارش در سواحل خزر نیز تشدید شده و دریای خزر از بعد از ظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه مواج می‌شود.

این سامانه بارشی روز جمعه در کل کشور فعال است؛ طی سه روز آینده بارش در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود؛ روز پنجشنبه شدت بارش در استانهای کردستان، کرمانشاه، بخشهایی از قزوین، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهد بود و روز جمعه شدت بارش در بخشهایی از استانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب فارس، مناطقی از اصفهان، شمال خراسان رضوی و شرق خراسان شمالی، هرمزگان، جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس نیز از بعدازظهر پنجشبه و روز جمعه و تنگه هرمز روز جمعه مواج است؛ به دلیل وزش باد شدید در شمال عربستان و جنوب عراق طی روز پنجشنبه وقوع پدیده گرد و خاک در استانهای جنوب‌ غرب و جنوبی کشور دور از انتظار نیست.

برای تهران امروز هوای ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ دمای تهران امروز در گرمترین لحظات 15 درجه بالای صفر و در سردترین لحظات هفت درجه بالای صفر و فردا در گرمترین لحظات 12 درجه بالای صفر و در سردترین لحظات 6 درجه زیر صفر تخمین زده شده است.

امروز سردترین مرکز استان کشور ارومیه است که در گرمترین لحظات هشت درجه بالای صفر و در سردترین لحظات سه درجه زیر صفر دما دارد.

امروز گرمترین مرکز استان کشور بندرعباس است که در گرمترین لحظات 26 درجه بالای صفر و در سردترین لحظات 19 درجه بالای صفر دما دارد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین