کد خبر: ۴۳۴۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۸

نامه تیلرسون به سنا درباره پذیرش عضویت مونته نگرو در ناتو

وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به رهبران سنا بر تایید عضویت مونته‌نگرو در ناتو تاکید کرده و گفته است که عضویت این کشور در این ائتلاف نظامی به نفع آمریکا خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
در این نامه که از سوی رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا و به تاریخ هفتم مارس سال جاری میلادی خطاب به رهبران سنای آمریکا نوشته شده، وی تاکید کرده که عضویت مونته نگرو در ائتلاف نظامی ناتو باعث حمایت از یکپارچگی بیشتر، اصلاحات دموکراتیک، تجارت، امنیت و ثبات در میان کشورهای همسایه می‌شود.

مسکو مخالف گسترش بیشتر این ائتلاف نظامی است و تاخیر در حمایت و تایید آمریکا برای عضویت مونته‌نگرو در این ائتلاف سوالاتی را در باره عضویت این کشور در ناتو به وجود آورده است.

رویترز روز دوشنبه گزارش داد که تیلرسون نمی‌خواهد در نشست وزرای خارجه ناتو که قرار است ماه آتی میلادی برگزار شود، شرکت کند.

مونته نگرو با جمعیتی ۶۵۰ هزار نفری امیدوار است تا بتواند نظر مثبت کشورهای عضو ناتو را برای تبدیل شدن به یکی از اعضای آن در نشست مه سال جاری میلادی به دست بیاورد. اوایل ماه جاری میلادی، این مساله توسط ۲۴ کشور از اعضای ناتو مورد تایید قرار گرفت و آنها این الحاق را راهی برای مقابله با اقدامات روسیه در گسترش تاثیرش در کشورهای عضو بالکان اعلام کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تیلرسون در نامه خود به اعضای سنای آمریکا نوشته است: حضور مونته‌نگرو در نشست مه سال جاری میلادی ناتو باید به صورت یک عضو کامل باشد نه یک ناظر و این نشانه‌ای محکم از یک اتحاد میان کشورهای عضو است. این به نفع آمریکاست که مونته‌نگرو به عضویت ناتو در بیاید.

عضویت مونته‌نگرو در ناتو پیشتر به تایید کمیته روابط خارجی سنای آمریکا رسیده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین