کد خبر: ۴۳۵۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

کاهش نرخ سیگار کشیدن بعد از انعقاد پیمان جهانی تنباکو

طبق نتیجه یک مطالعه جدید، بعد از موافقت ۱۸۰ کشور جهان با پیمان جهانی کنترل تنباکو در سال ۲۰۰۵، نرخ سیگار کشیدن در جهان در دهه متعاقب آن ۲.۵ درصد کاهش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
تمامی کشورهای شرکت کننده با FCTC (چارچوب کنوانسیون کنترل دخانیات) مربوط به سازمان بهداشت جهانی موافقت کردند. کشورهای امضاءکننده این پیمان متعهد به ارائه سیاست های نظیر وضع مالیات بالا بر تنباکو و اماکن عمومی عاری از سیگار شدند.

آنها همچنین با الصاق برچسب هشدار، منع تبلیغات و حمایت از خدمات ترک سیگار موافقت کردند.

جفری فونگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه واترلو کانادا، در این باره می گوید: «این مطالعه اسناد قوی ای را ارائه می نماید مبنی بر اینکه FCTC منجر به افزایش قابل توجهی در اجرای اقدامات کنترل تنباکو شده است.»

تیم تحقیق، داده های ۱۱۶ کشور امضاءکننده این پیمان و ۱۰ کشوری که این پیمان را امضاء نکرده بودند را بررسی کردند. در مجموع نرخ سیگار کشیدن در ۱۲۶ کشور از حدود ۲۵ درصد در سال ۲۰۰۵ به ۲۲ درصد در سال ۲۰۱۵ کاهش یافته بود.

به گزارش مهر، نرخ سیگار کشیدن در ۹۰ کشور کاهش یافته بود. مصرف تنباکو در ۱۲ کشور بدون تغییر باقی مانده و در ۲۴ کشور میزان استعمال سیگار افزایش یافته بود.

محققان دریافتند نرخ سیگار کشیدن در کشورهای که به طورکامل اقدامات مربوط به پیمان کنترل تنباکو را اجرا کرده بودند بسیار بیشتر کاهش یافته بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین