کد خبر: ۴۳۵۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

لیست‌های دیگر اصلاح‌طلبان برای شورای شهر بدلی و غیر واقعی است

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران انتشار لیست‌های دیگر اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها را بدلی و غیر واقعی خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ولی الله شجاع پوریان عضو فعلی و اصلاح‌طلب شورای شهر تهران امروز (یکشنبه 6 فروردین) پس از ثبت نام  در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران اظهار داشت: اعضای شورای شهر باید پاسخگوی عملکرد خود در این شورا در چهار سال گذشته باشند.

وی با بیان اینکه  نخستین مشکل شوراها فقدان قوانین موضوعه است، ادامه داد:  شوراها در این شرایط اختیارات لازم را ندارند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه  باید مجلس شورای اسلامی در قوانین شوراها بازنگری کند، گفت: شوراها باید  اختیارات بیشتری در راستای خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

شجاع پوریان انتخاب شهردار و هیات رئیسه شورای شهر را دو اقدام مهم شورا دانست و افزود: در هر دو مورد نیاز به حضور اکثریتی از یک طیف وجود دارد.

وی یکی از مشکلاتی که منجر به عدم توفیق اصلاح‌طلبان در انتخاب شهردار تهران شد، را عدم همراهی یکی از اصلاح‌طلبان دانست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره تدوین لیست از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها، گفت:حتما لیست‌های بدلی و غیرواقعی هم منتشر خواهد شد اما بی شک با مدیریت خوبی که از شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان انتظار می‌رود، لیستی که به تایید اعضای شورایعالی و رئیس این شورا آقای عارف برسد، لیست اصلی اصلاح‌طلبان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، اخیرا شماری از احزاب اصلاح‌طلب همچون حزب وحدت و همکاری ملی، مردم سالاری، حزب مردمی اصلاحات و ... نسبت به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و ورود زودهنگام انتخاباتی انتقاداتی را مطرح کرده اند.

در همین زمینه به تازگی اولین نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نام "ائتلاف 1+21" برای انتخابات شورای شهر تهران تشکیل شد.

 ائتلاف 1+21 اصلاح‌طلبان شامل حدود 17 گروه و حزب سیاسی است که برخی از این احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و برخی خارج از شورای هماهنگی هستند. این احزاب برای انتخابات ائتلافی تحت عنوان 1+21 تشکیل داده‌اند.

محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درگفت‌وگویی به تسنیم گفت که ائتلاف 1+21جدا از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کند.

پیشتر برخی از اصلاح‌طلبان همچون کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری نسبت به ورود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به انتخابات 96 انتقاد کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین