کد خبر: ۴۳۵۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

رییس جمهوری عازم مسکو شد

رییس جمهوری ایران برای دیداری رسمی و به دعوت رییس جمهوری روسیه، بعد از ظهر دوشنبه تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی را در این سفر که با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل انجام شد، وزرای صنعت، معدن و تجارت، نفت، امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی همراهی می کنند.
رییس جمهوری در این سفر با همتای روسی خود و مقامات بلند پایه این کشور در خصوص موضوعات مهم دو جانبه، منطقه ای و بین المللی مذاکره خواهد داشت و اسناد و موافقتنامه های متعدد همکاری نیز در حوزه هایی چون حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد و ورزش بین مقامات دو کشور به امضا خواهد رسید.
پسابرجام فضای مثبتی را در مناسبات دیپلماتیک ایران با دیگر کشورهای جهان ایجاد کرد و سبب شد تا تنش ها به روابط مسالمت آمیز تغییر یابد. رویکرد همسوی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تحولات منطقه ای چون تصویب برجام، مبارزه با گروه داعش و حمایت از دولت قانونی سوریه، زمینه ارتقای سطح روابط را فراهم آورده است.
برخی آمارهای منتشر شده، حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه را در پنج ماه نخست 2016 معادل 855 میلیون دلار نشان می دهد. اسدالله عسگراولادی، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به وعده رییس جمهوری کشورمان، تاکید کرد که مبادلات تجاری این دو کشور باید تا نیمه برنامه ششم توسعه به مرز 10 میلیارد دلار برسد.
همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در این سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه های مختلف خواهند داشت و موافقتنامه هایی نیز برای همکاری بخش های خصوصی دو کشور به امضا می رسد.
با توجه به جایگاه خاص منطقه ای و بین المللی ایران و روسیه؛ بررسی، ادامه و توسعه همکاری ها میان تهران و مسکو در سطوح دو جانبه و نیز تعامل قدرت های اصلی منطقه برای ارتقای ثبات و امنیت منطقه‌، همکاری های چند جانبه و بین المللی، مقابله با تروریسم و سایر تهدیدات منطقه ای از اصلی ترین محورهای مذاکرات خواهد بود.
روسای جمهوری دو کشور طی سال های فعالیت دولت تدبیر و امید، 8 ملاقات به صورت دو جانبه و یا در حاشیه نشست های بین المللی داشته اند و همچنین تبادل هیات های عالی رتبه بین دو کشور، مناسبات فی مابین را در مسیر راهبردی قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین