کد خبر: ۴۳۵۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

۸ کلمه عجیبی که خاندان سلطنتی انگلیس حق استفاده از آن‌ها را ندارند!

خاندان سلطنتی انگلیس بزرگترین پادشاهی دنیا به شمار می روند. سلطنت همچنان در دستان ملکه الیزابت است.
آفتاب‌‌نیوز : خاندان سلطنتی انگلیس پر از قوانین و عجیب و غریب است. برخی از آنها از صد سال پیش وجود داشته اند و برخی دیگر در ده های اخیر به قوانین درباره اضافه شده اند. یکی از قوانین جالب و البته عجیب این خاندان ممنوعیت استفاده از هشت کلمه است. اعضای خانواده بریتانیا، چه آنهایی که نسبت خونی با این خاندان دارند و چه آنهایی که به عنوان عروس و داماد وارد خانواده می شوند نباید از این هشت کلمه استفاده کنند:

 
مامی و ددی (Mum and dad )

هیچ یک از اعضای خانواده سلطنتی نباید مادر و پدر خود را با لفظ عامیانه مامی و ددی خطاب کنند. همه آنها موظف هستند والدین خود را مادر و پدر صدا بزنند.
 

ببخشید (Pardon)

گاهی وقتی میخواهید طرف مقابل جمله اش را تکرار کند میگویید: «ببخشید؟!». درباری های بریتانیا اما نباید کلمه ببخشید را به عنوان سوال جهت تکرار حرف طرف مقابل به کار ببرند. آنها به جای کلمه ببخشید باید بگویند «چه چیزی گفتید؟ »

 
شیک (Posh )

اعضای خاندان سلطنتی مجاز به استفاده از کلمه Posh به معنای شیک هم نیستند. آنها می توانند به جای این کلمه از واژه smart استفاده کنند.


عطر (Perfume)

عجیب است که آنها از این کلمه هم نمی توانند استفاده کنند. توضیحی هم دراینباره وجود ندارد.

 
توالت (Toilet)

اگر کسی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشته باشد نباید با کلمه توالت این درخواست را مطرح کند. کلماتی مانند Lavatory جایگزین Toilet هستند.

 چای (Tea)

بله، آنها مجاز به استفاده از کلمه چای هم نیستند! چرا که اصلا نباید درخواست چای بدهند. چای بدون درخواست برای آنها آورده می شود.

 سالن (Lounge)

کسی نمی تواند به بخشی از خانه که هال نامیده می شود کلمه Lounge را به کار ببرد چرا که این کلمه فقط در قشر پایین تر جامعه که افراد تنگدست هستند به کار برده می شود.

 پاسیو (Patio)

کلمه پاسیو به این شکل ممنوع است. باید هم خانواده آن یعنی terrace به کار برده شود که همان معنا را می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین