کد خبر: ۴۳۵۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

ایران 70 مهاجر غیرقانونی پاکستانی را تحویل این کشور داد

نیروهای مرزبانی ایران روز گذشته 70 تبعه پاکستانی را به جرم ورود غیرقانونی به کشور بازداشت و تحویل مسئولان مرزی پاکستان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 مهاجران بازداشت شده از طریق منطقه مرزی تفتان (هم مرز با شهر میرجاوه در ایران) به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل داده شدند.
گزارش رسانه پاکستانی حاکی است که اتباع یادشده، کارگرانی هستند که به دلیل نداشتن مدارک مربوط به مهاجرت، در ایران دستگیر شده و برخی از آنان نیز قصد عبور از مسیر ایران برای ورود غیرقانونی به ترکیه و از آنجا نیز قصد ورود به سایر کشورهای اروپایی را داشتند.
21 اسفند سال گذشته نیز نیروهای مرزی ایران 35 تبعه پاکستانی را که به طور غیرقانونی وارد کشور شده بودند، پس از بازداشت تحویل مقامات مرزی پاکستان دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی دولت پاکستان،مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران که موضوع تازه ای نیست، همواره مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد کرده و گاهی مهاجرتهای غیرقانونی از مسیرهای خطرناک و با وسیله هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند.
همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می کنند بطور غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می شوند.
این رویداد تقریبا هر ماه و گاهی چند بار در طول یک ماه اتفاق می افتد.
بیکاری و مشکلات عدیده اقتصادی در پاکستان از مهمترین دلایل مهاجرتهای غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می شود.
این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، معمولا سعی می کنند تا خود را به مرز ترکیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه گرفتار نیروهای مرزبان و پلیس می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین