کد خبر: ۴۳۵۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

لاوروف: با تقویت قدرت موشکی کره شمالی مخالفیم/ داعش در عراق شکست خورده است

وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در مصاحبه با یک روزنامه روسی ضمن اعلام مخالفت کشورش با تقویت قدرت هسته‌ای کره شمالی و آزمایش‌های موشکی این کشور گفت: داعش در موصل عراق در حال نابودی است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی در چارچوب تقویت قدرت موشکی این کشور اشاره کرد و گفت: مسکو کاملا مخالف توسعه قدرت هسته‌ای کره شمالی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وی افزود: آنچه در شبه جزیره کره و پیرامون آن رخ می‌دهد به ویژه آنچه باعث بالاگرفتن تنش نظامی در نزدیکی مرزهای شرقی ما می‌شود برای ما نگران کننده است.

لاوروف افزود: کره شمالی که مرزهای مشترک با روسیه دارد برای تقویت و ارتقای قدرت موشکی و هسته‌ای خود اصرار دارد و دائما در حال انجام آزمایش‌های موشکی و پرتاب موشک است و ما کاملا با این مساله مخالفیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطر نشان کرد: بهبود روابط میان آرمیکاو روسیه تنها زمانی ممکن است که واشنگتن مسکو را به عنوان شریکی برابر بپذیرد.

لاوروف گفت: ما از همکاری با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جهت بهبود روابط استقبال می‌کنیم اما این مساله تنها وقتی ممکن می‌شود که آمریکا عملا به منافع ملی ما اهمیت داده و روسیه را به عنوان شریکی برابر محسوب کند.

لاوروف در ادامه به تعیین نماینده جدید روسیه در سازمان ملل اشاره و اعلام کرد پس از تایید نهایی نام این فرد اعلام خواهد کرد.

درباره موصل نیز لاوروف گفت که داعش رد صحنه جنگ عراق شکست خورده و در روند درگیری‌ها تحولی بنیادین رخ داده است.

وی گفت اکنون عملیات برای پاکسازی مقر اصلی داعش در عراق در جریان است و داعش در موصل به زودی شکست می‌خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین