کد خبر: ۴۳۵۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
همزمان با نوروز 96؛

موسیقی ایرانی در سازمان ملل طنین انداز شد

مراسم جشن نوروز با اجرای گروه هنرمندان موسیقی ایرانی در محل دفتر سازمان ملل در وین با هماهنگی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و رایزنی فرهنگی کشورمان در اتریش برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان کشورهای مختلف حوزه نوروز، برای چهارمین سال متوالی، با برگزاری مراسمی که با مدیریت نمایندگی ایران در سازمان ملل و مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در وین برگزار و این آیین را به دیگر ملل معرفی کردند.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ایران، هند، پاکستان، عراق، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و افغانستان، کشورهایی بودند که با ایجاد غرفه در این مراسم، نسبت به مراسم نوروز در کشور خود اقدام کردند.
در این مراسم همچنین یوری فدوتف، مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین با اشاره به اهمیت این مناسبت تاریخی در گسترش صلح و دوستی میان ملت‌ها، سابقه اعلام این روز از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز بین‌المللی نوروز را تشریح کرد.
گروه موسیقی «نگاه» اعزامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سرپرستی مهیار علیزاده که از مدت‌ها قبل با برنامه‌ریزی رایزنی فرهنگی ایران در اتریش، قطعات ویژه‌ای را برای این مراسم تنظیم و آماده کرده بودند، در دو بخش ابتدایی و انتهایی مراسم به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال و تشویق شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
غرفه جمهوری اسلامی ایران، دارای دو بخش صنایع دستی و جشنواره غذا بود که مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت. همچنین کلیپ ویدیویی از سنت‌های رایج نوروز در کشورمان و برخی از کشورهای منطقه در جریان این مراسم به نمایش درآمد و سفره هفت سین و آثار و صنایع دستی فاخر ایرانی زینت‌بخش این مراسم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین