کد خبر: ۴۳۵۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افت نسبی دمای نوار شمالی کشور طی روز آینده خبر داد و گفت:
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه ، در مورد وضعیت جوی امروز کشور، اظهار کرد: براساس تحلیل داده ها و نقشه های هواشناسی، امروز (چهارشنبه ۹ فروردین)، در مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و به تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود که بارش در مناطقی از لرستان و شمال خوزستان و جنوب استان مرکزی شمال خراسان رضوی مقدار بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به شرایط جوی کشور در روزهای آینده، گفت: در روز پنجشنبه ۱۰ فروردین، در بخش هایی از مرکز، زاگرس مرکزی، شمال شرق، شرق و دامنه های البرز شرقی و مرکزی، سواحل شرقی خزر رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود و در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امشب و طی روز پنجشنبه افت نسبی دما در نوار شمالی، بویژه در شمال شرق کشور پیش بینی می شود، افزود: اوایل وقت روز جمعه ۱۱ اسفند، در شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید از جمعه

به گفته وظیفه، از بعدازظهر جمعه با ورود یک سامانه بارشی دیگر در نوار غربی ابرناکی و بارش شروع شده و طی روز شنبه ۱۲ اسفند، نیمه غربی، سواحل دریای خزر و به تدریج مرکز، شمال شرق و شرق کشور را فرا می گیرد و سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهد شد که در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش برف نیز دور از انتظار نیست.

گرد و خاک در جنوب غرب کشور در روز جمعه

وی تاکید کرد: اوایل وقت روز جمعه در جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست، افزون بر این، روز جمعه خلیج فارس و دریای خزر نیز مواج پیش بینی می شوند.

وزش باد و بارش پراکنده در تهران

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران در روزهای آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز پنجشنبه ۱۰ فروردین، نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده، همراه با وزش باد، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۱۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود همچنین تهران در روز جمعه ۱۱ اسفند، قسمتی ابری، اوایل شب ابری، به تدریج بارش پراکنده،منبع: خبرگزاری ایسنا همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین