کد خبر: ۴۳۵۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
همایش «شاخص دیده بانی سلامت سالمندی» در تیرماه 96 برگزار می شود

بندپی: شاخص های دیده بانی سلامت در کشور مطلوب نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همایش «شاخص دیده بانی سالمندی» در کشورهای منطقه، تیر ماه سال 96 به میزبانی سازمان بهزیستی کشور برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
انوشیروان محسنی بندپی  با بیان اعلام برگزاری این همایش، اظهار کرد:اعلام کرده‌ایم که در سال 2018 آمادگی برگزاری همایش بین المللی «شاخص دیدبانی سلامت سالمندی» را با میزبانی سازمان بهزیستی کشور به صورت بین المللی و جهانی داریم.

وی ادامه داد: به ما اعلام شده است که چندین کشور دیگر کاندیدای برگزاری این همایش در سال 2018 شده‌اند که در صورت امکان و رأی آوردن سازمان بهزیستی این همایش را نیز اجرایی خواهیم کرد.

بندپی شاخص های دیده بانی سلامت را در کشور مطلوب ندانست و  گفت: متاسفانه حقیقت تلخی در جامعه وجود دارد و آن اینست که طبق رصد شاخص های دیده بانی سلامت در کشور ، شاخص های سلامت برای سالمندان مانند امنیت درآمد شغلی، توانمندی، سلامتی و محیط توانساز مطلوب نیست؛ برای مثال در زمینه حمل و نقل عمومی باید برای افراد دارای معلولیت، جانبازان، زنان باردار، سالمندان و افراد دچار آسیب های موقتی، محیط های مناسب سازی شده با نگاه همه جانبه ایجاد شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین تاکید کرد: در شاخص های دیده بانی سلامت خیلی عقب هستیم اما جهش در اقدامات و برنامه ریزی ها به گونه ای است که امید داریم در رتبه بندی بعدی تا ۱۵ پله صعود کنیم.
منبع: ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین