کد خبر: ۴۳۶۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

نجات جان یک سنجاب باردار از سرمای هوا در روستای انجمنه سروآباد

جوان روستایی در سروآباد جان یک بطانه سنجاب درختی باردار که از شدت سرما و گرسنگی زیاد در حال مرگ بود را نجات داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این جوانان روستای انجمنه از توابع بخش مرکزی سروآباد که به قصد تفریح به چند صد متری روستای خود خارج شده بود این سنجاب را یافته و مدتی آنها را در خانه خود پناه داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،علمی محمدی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: پس از مشاهده این سنجاب در دامنە کوە پیازه از رشته کوه های زاگرس آن را به خانه منتقل و بعد از دادن غذا و شست و شو، آن را آماده رها سازی در دامان طبیعت کردم.
این جوان 25 ساله افزود: با اطلاع از بارداری این سنجاب و سرمای زمستان به مدت 2 ماه آن را در خانه نگهداری و بیماری آن را تیمار کردم و هم اکنون سنجاب 2 بچه خود را به دنیا آورده و طی این مدت نیز با بلوط و گردو از این میهمانان پذیرایی کرده ام.
این روزها، جوان روستایی 18متر از خانە 80 متری خود را در اختیار سنجاب و 2 بچه اش قرار دادە و روزانە با استحمام، سشوار کردن و خوراندن بلوط و گردو بە سنجاب و بچه هایش منتظر است بارش باران و سرمای هوا کمتر شده و آنها را به دامان طبیعت برگرداند.
اوخر بهمن سال گذشته جوانان روستای ویسان سروآباد نیز یک راس کل کوهی سه ساله را که در ارتفاعات کوه های روبروی روستا در برف گرفتار شده بود همراه با نیروهای محیط بان مستقر در منطقه نجات داده اند.
منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با مساحت 57 هزار هکتار در شهرستان های سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است، این منطقه دارای تنوع زیستی بسیار بالایی بوده و معماری روستاهای داخلی این منطقه بویژه در منطقه اورامانات شهرستان سروآباد به آن روح و زیبای ویژه ای بخشیده است.
این منطقه بر اساس مصوبات دولت در سال 1387 به جمع مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در آمده است. 
در این زیستگاه تاکنون 117 گونه پرنده 23 گونه پستاندار 17 گونه خزنده 242 گونه گیاهی شناسایی شده است که می توان به گونه های پرندگان شکاری سیاهگوش، قوچ و میش، کل و بز کوهی، خرس قهوه ای، سنجاب، کبک و پلنگ اشاره کرد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین