کد خبر: ۴۳۶۰۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

یک قاضی فدرال فرمان مهاجرتی ترامپ را تمدید کرد

یک قاضی هاوایی تعلیق فرمان رئیس جمهور آمریکا، برای ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور مسلمان، را تمدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
یک قاضی فدرال در هاوایی شامگاه چهارشنبه به وقت محلی (صبح پنج‌شنبه به وقت تهران) تعلیق فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود شهروندان 6 کشور مسلمان را تمدید کرد. 
 
به نوشته یو اس ای تودی، دریک واتسون، قاضی دادگاه فدرال هاوایی آمریکا است که پیش از این در پانزدهم مارس فرمان ترامپ را به حالت تعلیق در آورده بود و اکنون با سختگیری بیشتری این تعلیق را تمدید کرد. 
 
دستور جدید صادر شده از سوی دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان 6 کشور مسلمان بود که به گفتۀ قاضی دریک واتسون، شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می‌دهد این فرمان جدید با بخشی از قانون اساسی مبنی بر جلوگیری از تبعیض مذهبی مغایرت دارد. 
 
در این فرمان جدید ترامپ، شهروندان کشورهایی شامل ایران، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن در مرحلۀ نخست بمدت 90 روز از ورود به آمریکا ممنوع شده بودند. طبق این فرمان قرار بود آمریکا پذیرش پناهجویان را برای 120 روز متوقف کند. 
 
دونالد ترامپ در فرمانی پیش از این در ماه ژانویه خواستار ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان شده بود که آن نیز با فرمان قضات فدرال و شکایت چند ایالت کنار گذاشته شد. در فرمان جدیدنام عراق حذف شده بود.
منبع: فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین