کد خبر: ۴۳۶۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

اوکراین محکوم به پرداخت 3 میلیارد دلاربدهی به روسیه شد

دادگاه عالی لندن اوکراین رابه پرداخت بدهی سه میلیارد دلاری به روسیه محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دادگاه عالی لندن استدلال های روسیه در مورد بدهی سه میلیارد دلاری اوکراین را پذیرفته و حکم به بازپرداخت و تسویه بدهی کرد.
روزنامه کامرسانت روز پنجشنبه نوشت: وزارت دارایی روسیه تصمیم دادگاه لندن در مورد بازپرداخت بدهی سه میلیارد دلاری را پیروزی مسکو خواند.
در همین حال، آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که مسکو برای پاسخ دادن به درخواست بازبینی در حکم دادگاه از سوی کی یف آماده می شود. 
مسکو دسامبر سال 2013 برای کمک به دولت وقت ویکتور یانوکوویچ طرفدار روسیه در برابر فشارهای اتحادیه اروپا که برای سرنگونی وی صورت گرفت، سه میلیارد دلار اوراق قرضه اوکراین را از کشورهای اروپایی خرید.
به گزارش ایرنا، روسیه پس از سقوط دولت یانوکوویچ که اوایل سال 2014 رخ داد، بارها دریافت این مبلغ را خواستار شد، ولی اوکراین با رد آن، پیشنهاد مذاکره با هدف دریافت بخشودگی مبلغی از آن و همچنین برقراری قسط بندی را برای پرداخت باقیمانده مطرح کرد.
با توجه به اینکه روسیه در انگلیس اوراق قرضه اروپایی اوکراین را خریداری کرده بود، فوریه سال 2016 برای بازپس گرفتن آن به دادگاه عالی لندن شکایت کرد. 
اوکراین که با بیش از 80 میلیارد دلار بدهی خارجی وضعیت اقتصادی بسیار نابسامانی دارد، منتظر دریافت یک میلیارد دلار وام به عنوان بخشی از مجموعه وام های صندوق بین المللی پول است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین