کد خبر: ۴۳۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
با حضور رییس جمهور انجام شد؛

افتتاح مجتمع بندری کاسپین و آغاز عملیات ساخت اسکله مارینا و بزرگترین آکواریوم ایران

دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح و عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و همچنین بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در این منطقه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتمع بندری کاسپین در فاز نهایی دارای ۲۲ پست اسکله با ظرفیت ۱۵ میلیون تن خواهد بود و اسکله‌هایی که امروز با حضور رییس جمهور بهره‌برداری می‌شود، هر یک به طول ۱۷۵ متر بوده که یک پست آن اسکله تجاری با سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان مناطق آزاد و دیگر اسکله نفتی دلفین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده است. ارزش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه انزلی در احداث این مجتمع بندری ۷۰۰ میلیارد تومان و همچنین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، همچنین مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی دارای بخش‌هایی نظیر اسکله قایق‌های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش‌های دریایی و امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا است. این مجتمع به عنوان بخشی از مجتمع بندری کاسپین تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید که امکان پهلوگیری ۳۵۰ قایق مسافری – تفریحی به صورت همزمان و کشتی کروز در این اسکله فراهم می‌شود.

بزرگترین پروژه آکواریوم و باغ خزندگان کشور نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی احداث می‌شود که این پروژه گردشگری در مدت ۳۶ ماه در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد که شامل بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، سینماهای چندبعدی، سوئیت‌های اقامتی، تونل آکواریوم و بخش‌های تجاری و خدماتی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین