کد خبر: ۴۳۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

آنکارا: بازداشت بانکدار ترکیه ای کاملا سیاسی است

وزیر دادگستری ترکیه اقدام آمریکا در بازداشت یک بانکدار ارشد ترکیه ای را به اتهام مشارکت در دور زدن تحریم های ایران، کاملا سیاسی ارزیابی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: بازداشت یک بانکدار ارشد ترکیه ای از سوی آمریکا به اتهام مشارکت در نقض تحریم های ایران ، یک اقدام کاملا سیاسی بوده است.مدیر ارشد هالک بانک ترکیه به اتهام دست داشتن در دور زدن تحریم های ایران و همکاری با رضا ضراب تاجر ایرانی-ترکیه ای بازداشت شده است.

وی افزود: هیچ مدرکی که اتهام ضراب یا ترکیه را اثبات کند، وجود ندارد.بازداشت این بانکدار ترکیه ای می تواند موجب تشدید تنش در روابط آنکارا و واشنگتن شود. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته است که مقام های آمریکایی با تحت تعقیب قراردادن ضراب، به دنبال انگیزه های نهان و پنهانی هستند. ضراب در مارس ۲۰۱۶ میلادی در ایالت میامی آمریکا بازداشت شد.

بوزداغ افزود: هیچ مبنای قانونی و حقوقی وجود ندارد و ترکیه این اقدام را کاملا یک توطئه سیاسی می داند. هدف از این اقدام خدشه دار کردن دولت، ملت و رئیس جمهور ترکیه است.در پی انتشار این خبر، ارزش سهام هالک بانک پنجمین بانک بزرگ ترکیه با افت ۱۴ درصدی روبرو شده است.مهمت هاکان آتیلا مدیر ارشد هالک بانک متهم به همکاری با ضراب برای دور زدن تحریم های ایران است.
منبع: Reutersرویترز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین