کد خبر: ۴۳۶۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

راهکار موثر برای جلوگیری از بگومگوهای زناشویی مختص تعطیلات

زوجین با مدیریت خشم و برنامه‌ریزی بر اساس توانمندی‌های مشترکشان می‌توانند در ایام تعطیلات از دعوا و مشاجره جلوگیری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
عزت‌الله کردمیرزا روانشناس خانواده؛ با اشاره به عوامل کنترل دعواهای زن و شوهر در ایام تعطیلات اظهار داشت: متاسفانه در کشورمان مفهوم اوقات فراغت به درستی در بین زوجین تبیین نشده است و در این زمینه فرهنگ سازی خوبی صورت نگرفته به همین دلیل افراد خانواده و به خصوص زن و شوهر در ایام تعطیلات دچار مشاجره‌های لفظی می‌شوند.

وی بیان کرد: مفهوم شادکامی واژه‎‌ای مهم در ایام تعطیلات است به طوری که در این ایام اگر زوجین فعالیت‌ها و توانمندی‌های مشترک خود را انجام ندهند دچار یک نوع تعارض و تفاوت سلیقه می‌شوند که در چنین شرایطی یک مشاجره خانوادگی در ایام تعطیلات به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات افراد خانواده باید فعالیت‌های مشترکی برنامه ریزی کنند تا هر دو بتوانند بیشترین لذت را از اوقات فراغت خود ببرند و در همین راستا افراد باید برنامه‌های مشترک خود را در ایام تعطیلات اجرایی کنند تا زوجین دچار اختلاف نشوند.

کردمیرزا تاکید کرد: باید در کشور نهادهایی برای ایجاد شادی و سرخوشی وجود داشته باشد تا با برنامه‌ریزی‌های موثر بتوانند موجبات نشاط خانواده‌ها را به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه فراهم کنند.

کردمیرزا افزود: برای کنترل دعواهای زوجین در ایام تعطیلات باید اشتیاق آن‌ها برای زندگی مشترک افزایش یابد که در این بین لذت بردن از زندگی در کنار تبیین معنای خانواده می‌تواند از بروز بسیاری از مشاجره‌های زناشویی در ایام تعطیلات جلوگیری کند.

وی یادآور شد: لازم است برنامه‌ریزی‌های خوبی بر حسب توانمندی‌های زوجین صورت گیرد تا در ایام تعطیلات اختلاف سلایق و مشاجره‌های لفظی رخنه‌ای در کانون گرم خانواده‌ها ایجاد نکند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین