کد خبر: ۴۳۶۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

6 گوشی خوب برای گرفتن عکس سلفی

قصد داریم به معرفی و بررسی 6 گوشی موبایل که برای گرفتن عکس سلفی مناسب هستند, بپردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :

گوشی های مناسب برای عکاسی سلفی

عکس سلفی یا خویش‌انداز به تصویری گفته می‌شود که توسط فرد و اغلب توسط تلفن همراه گرفته می‌شود. اگرچه کلمه سلفی قدمت زیادی ندارد و استفاده از آن در  چند سال اخیر رایج شده است ولی قدمت این عمل به قرن نوزدهم باز می‌گردد.

در برخی مواقع افراد برای ثبت تصویر از خود دست به کارهای جالب و بعضا خطرناکی می‌زنند که باعث جراحت و یا مرگشان می‌شود، برای جلوگیری از این مشکل در بعضی کشورها قوانین خاصی تعیین شده است. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا بهترین گوشی‌ها جهت ثبت تصاویر سلفی را در رنج‌های مختلف به شما عزیزان معرفی کنیم.

قبل از شروع لیست باید به این نکته اشاره کنیم که تا جای ممکن سعی شده که از هر برند تنها یک نماینده در لیست زیر حضور داشته باشد.


ال‌جی V20

ال‌جی در سال 2016 از نسل دوم فبلت پرچمدار خود رونمایی کرد. این دستگاه برخلاف نسل گذشته خود یعنی ال‌جی V10، تنها از یک دوربین جلو بهره می‌برد که البته می‌توان توسط آن تصاویر عادی و عریض ثبت نمود. این دوربین 5 مگاپیکسلی دارای دریچه دیافراگم f1.9 بوده که با جذب نور بیشتر، باعث ثبت تصاویر سلفی مناسبی می‌شود. اگرچه شاهد استفاده از یک سنسور در جلو دستگاه هستیم ولی کاربر می‌تواند با زاویه دید عادی 83 درجه و زاویه دید عریض 120 درجه تصاویر خود را ثبت کند. شما در حالت عریض می‌توانید بدون استفاده از مونوپاد، افراد زیادی را در عکس جای دهید. همانطور که می‌توان از رزولوشن این دوربین حدس زد، تصاویر خیلی شفاف نیستند ولی رنگ پوست به درستی ثبت می‌شود.

حدود قیمت: 2.000.000 تومان

 
اچ‌تی‌سی 10

اچ‌تی‌سی که زمانی یکی از محبوب‌ترین برندهای بازار محسوب می‌شد، هم‌اکنون وضعیت مناسبی ندارد. این شرکت سال گذشته از پرچمدار خود یعنی اچ‌تی‌سی 10 رونمایی کرد و تا جای ممکن سعی نمود تا مشکل اصلی پرچمداران خود یعنی دوربین را در این مدل رفع کند. این شرکت توانست تا بعد از چندین نسل کیفیت دوربین خود را بهبود چشمگیری دهد، البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این مدل هنوز با پرچمداران شرکت‌های دیگر فاصله دارد. بحث اصلی ما مربوط به دوربین سلفی این مدل بوده، دوربینی که دارای یک ویژگی برای اولین‌بار در میان تمامی گوشی‌های هوشمند است. دوربین 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f1.8 از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و قادر به ثبت تصاویر HDR نیز هست.

حدود قیمت: 1.800.000 تومان


هواوی P9

هواوی که به‌تازگی از پرچمداران امسال خود با نام‌های P10 و P10 پلاس رونمایی کرده است، سال گذشته از هواوی P9 پرده برداشت. اگرچه این دستگاه بیشتر به‌علت دوربین اصلی دوگانه خود که با همکاری شرکت لایکا تولید شده، معروف است ولی دوربین جلویی آن نیز از کیفیت مناسبی باتوجه به قیمت برخوردار است. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی این دستگاه دارای دریچه دیافراگم f2.4 بوده که نسبت به رقبا نور کمتری جذب می‌کند. رنگ‌های ثبت شده و کنتراست تصاویر عالی هستند و با یکی از بهترین دوربین‌های سلفی بازار روبرو هستیم.

حدود قیمت: 1.400.000 تومان


سونی اکسپریا XA Ultra

دستگاه بعدی یکی از گوشی‌های هوشمند غول‌پیکر سونی بوده که دوربین جلویی آن امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دوربین دارای رزولوشن 16 مگاپیکسلی بوده و سونی برای آن لرزشگیر اپتیکال درنظر گرفته است. دربچه دیافراگم f2.0 باعث جذب نور مناسبی شده که در کنار فلاش، باعث ثبت تصاویر روشنی حتی در محیط‌های کم‌نور می‌شود. رنگ‌ها در عکس‌های گرفته شده مقداری اشباع شده به‌نظر می‌رسند ولی دقت مناسبی دارند. در حالت HDR نیز داینامیک رنج تصاویر بهبود چشمگیری می‌یابند. متاسفانه حتی با وجود فلاش، فوکوس در نور کم دچار مشکل می‌شود.

حدود قیمت: 1.200.000 تومان


هواوی P9 لایت

همانند گذشته هواوی یک نمونه نسبتا ضعیف اما باارزش از پرچمدار خود را معرفی کرد، با این تفاوت که دستگاه موردنظر شباهت بیشتری به هواوی P9 دارد. این گوشی هوشمند از دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2.0 بهره می‌برد که میزان نور مناسبی را جذب می‌کند. این دوربین دارای ویژگی‌های مناسبی بوده که برای مثال می‌توان به ثبت تصاویر پانوراما اشاره نمود. تصاویر شفافیتی که یک دوربین 8 مگاپیکسلی باید داشته باشند را ندارند ولی جزئیات زیادی در آن‌ها ثبت می‌شوند.

حدود قیمت: 750.000 تومان


سامسونگ گلکسی J5 2016

گوشی‌های سری J سامسونگ، امکانات خوبی در برابر قیمت پرداختی دارند و گلکسی J5 یکی از ارزان قیمت‌ترین‌های این سری است که در کنار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، به یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی همراه با فلاش مجهز شده است؛ البته این فلاش به صورت اتوماتیک فعال نمی‌شود و مانند چراغ قوه عمل می‌کند، اما در شرایط نوری ضعیف تاثیر زیادی در کیفیت عکس سلفی دارد. این دوربین دارای دریچه دیافراگم f1.9 بوده که باعث جذب نور مناسبی می‌شود.

حدود قیمت: 710.000 تومان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین