کد خبر: ۴۳۶۲۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

درخواست رهبر اسکاتلند از نخست وزیر انگلیس

وزیر اول اسکاتلند در نامه ای به نخست وزیر بریتانیا رسما خواستار برگزاری همه پرسی دوم استقلال شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند در نامه ای برای ترزا می نخست وزیر بریتانیا رسما خواستار برگزاری همه پرسی دوم استقلال از پادشاهی متحد شده است. این درخواست در شرایطی مطرح شده است که ترزا می روز چهارشنبه رسما آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را اعلام کرده است.

نتایج همه پرسی ژوئن برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، آینده این کشور را با ابهامات زیادی روبرو کرده است، چرا که انگلیس و ولز خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند ولی اسکاتلند و ایرلند شمالی به ادامه حضور در این اتحادیه رای داده اند.پارلمان اسکاتلند نیز روز سه شنبه به طرحی رای داد که خواستار برگزاری همه پرسی استقلال از بریتانیا در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ شده است. ولی دولت مرکزی بریتانیا باید با برگزاری هرگونه همه پرسی موافقت کند.

نامه استورجن در حالی برای ترزا می ارسال شده است که مقام های لندن پیش از این مخالفت خود را با برگزاری همه پرسی دوم استقلال اسکاتلند اعلام کرده اند.مردم اسکاتلند در همه پرسی ۲۰۱۴ میلادی با ۵۵ درصد آرا با جدایی این کشور از بریتانیا مخالفت کردند. ولی استورژن بر این باور است که به خاطر برگزیت، مردم اسکاتلند اکنون خواستار ادامه حضور در اتحادیه اروپا و جدایی از پادشاهی متحد هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین