کد خبر: ۴۳۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

بازدید یک‌میلیون و 900 هزار نفر از اماکن تاریخی لرستان

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: نوروز امسال یک میلیون و 900 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری لرستان بازدید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
دیانوش چراغی با اعلام این مطلب افزود: امسال آمار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: تعداد 116 هزار نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید داشتند و مابقی از سایر جاذبه های گردشگری لرستان از جمله پل ها، آبشارها و اماکن فرهنگی و تاریخی بازدید داشته اند.

وی گفت: آمار اقامت در اماکن اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها، ستادهای اسکان آموزش و پرورش، شهرداری و هلال احمر به 415 هزار نفر می‌رسد که در مقایسه با سال گذشته از رشد هفت درصدی برخوردار است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: در تعطیلات نوروزی تعداد یک‌هزار و 430 مورد بازدیدهای نظارتی انجام شده و با مقدمات لازم با همکاری 40 دستگاه مختلف و مساعدت و همکاری استانداری اقدامات مطلوب در راستای پذیرش مسافران نوروزی انجام شده است.

چراغی گفت: در پایان سال 95 و در آستانه نوروز 96، با افزودن 200 تخت اقامتی میزان و ظرفیت اقامتی با احتساب اقامتگاه های بوم گردی به 2 هزار و 371 واحد افزایش یافت.

وی افزود: 132 واحد اقامتی از جمله هتل، مهانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه های سنتی و مجتمع های خدماتی بین ر اهی نیز به مسافران خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب لرستان در زمینه گردشگری اظهار کرد: هم اکنون 35 منطقه ویژه گردشگری، 12 روستای هدف مصوب گردشگری و 30 روستای پیشنهادی دارای قابلیت‌های گردشگری در استان از جمله نمونه هایی از ظرفیت های گردشگری در لرستان به شمار می روند.

وی افزود: این ظرفیت‌ها می‌تواند در راستای توسعه گردشگری، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان بسیار موثر واقع شود.
ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین