کد خبر: ۴۳۶۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳

هشدار پلیس درباره قرارهای مجازی سیزده‌بدر

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: با توجه به وجود افراد غریبه در شبکه‌های اجتماعی، قرار گردش و تفریح در روز سیزده بدر به صورت تلفنی به دوستان و آشنایان اطلاع رسانی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ علی نیک‌نفس با اشاره به ارسال پیام در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به دوستان و آشنایان برای قرار گشت و گذار در سیزده بدر، افزود: قرار دادن اطلاعات در گروه هایی که افراد غریبه حضور دارند، کاری اشتباه است.

وی گفت: جدی گرفتن توصیه های پلیس حافظ تامین امنیت جان و مال کاربران است، زمانی که کاربر پیام را در گروه یا کانال به اشتراک عمومی می‌گذارد به این معناست که چه زمانی وی با دوستان و آشنایان خود قرار دارد و چه زمانی در منزل نیست و این امر به سارقان این فرصت را می‌دهد که با توجه به زمان و مکان کاربر، بتوانند با کسب آدرس منزل از خود کاربر یا دیگر دوستانش برای سرقت به سراغ منزل خالی کاربر بروند.

نیک نفس تاکید کرد: برای قرار گشت و گذار در سیزده بدر حتما از تلفن و پیام خصوصی استفاده و پیغام محل و زمان گشت و گذار خود را در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک عموم نگذارند.

وی همچنین خاموش بودن جی پی اس گوشی هوشمند و تبلت را ضروری بر شمرد و گفت: جی پی اس تبدیل به ابزاری برای سوءاستفاده مجرمان سایبری شده است بطوریکه امکان ردگیری موقعیت کاربر را بر اساس موقعیت درج شده در تصاویر به مجرمان می دهد ، بنابراین غیرفعال کردن جی پی اس در مواقع غیرضروری یک راهکار آسان برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده مجرمان سایبری است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: هموطنان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین