کد خبر: ۴۳۶۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴

سجاد گنج زاده در انتظار مدال طلا/ اسماعیلی برای مدال برنز می جنگد

سجاد گنج زاده با مبارزاتی مطمئن و تماشایی به فینال سنگین وزن رسید، مهتاب اسماعیلی با پیروزی در جدول رپه شارژ برای نشان برنز تلاش می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
در ادامه دومین روز از سومین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۷ موسوم به کاراته وان، در سنگین وزن سجاد گنج زاده با ۵ پیروزی متوالی راهی فینال شد. او «ابتدا سباستین» براجیچ از سوئد را ۴ بر صفر برد، در ادامه «مایکل بابوس» از لهستان را با همین نتیجه مغلوب کرد. در گام سوم «امین رضایی» را با نتیجه ۳ بر ۲ پشت سر گذاشت و با شکست ۵ بر صفر «پراتما ادیتیا» از اندونزی به مرحله نیمه نهایی رفت تا برای رسیدن به فینال رو در روی «یامانگو» از ترکیه قرار بگیرد.

سجاد در مبارزه علیه حریف ترکیه هر گاه اراده کرد امتیاز گرفت. فاصله سنجی خوب سرعت خوب و دقت عمل بالا سبب شد تا گنج زاده در دو دقیقه و ۱۸ ثانیه حریف را ۸تایی کند و با نتیجه ۹ بر یک به فینال برود. این سومین مدال مرد قدرتمند کاراته ایران در کاراته وان های سال ۲۰۱۷ است. گنج زاده با طلای کاراته وان پاریس سال ۲۰۱۷ آغاز کرد با برنز روتردام ادامه داد تا به فینال کاراته وان دبی بیاید. او در فینال وزن ۸۴+ کیلوگرم باید با «گوگیتا» از گرجستان رقابت کند.

اما سامان حیدری دیگر کاراته کای ایران ابتدا «اندری گرینوویچ» از بلاروس را ۲ بر صفر برد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر برابر «نوبین بوجاه» از هند برنده از تاتامی خارج شد اما به «ماکسیم ساچکف» از روسیه ۵ بر یک نتیجه را واگذار کرد.

در این وزن محسن خسروبیگی با ۳ پیروزی به کار خودش پایان داد. پرونده هادی عرب با برد برابر قرقیزستان و عربستان و باخت مقابل ترکیه بسته شد، مسعود خادم امارات و ایتالیا را از پیش رو برداشت اما به ترکیه باخت. پوریا حیدریان در گام نخست نتیجه را ۳ بر صفر به قرقیزستان واگذار کرد. محمد مهدی قاهری یک برد مقابل چک دشت کرد اما به روسیه باخت. مهدی آشوری امارات و قزاقستان را برد اما برابر گرجستان متوقف شد که نماینده گرجستان به فینال رسید اما او در جدول رپه شارژ نتوانست برابر ایتالیا به برتری رسید. امین رضایی هم پس از پیروزی مقابل صربستان و هند با شکست برابر گنج زاده به جدول رپه شارژ رفت که در این مرحله نتیجه را به نماینده سوئد واگذار کرد.
در وزن ۷۵- کیلوگرم، ابراهیم حسن بیگی کاراته کای تیم ملی کشورمان در همان گام نخست مقابل «الکساندر سچباران» از روسیه با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

دیگر کاراته‌کاهای ایرانی نیز در این رقابت‌ها حضور داشتند که حذف شدند. سیدرضا خوش کلام ۵ بر صفر به قزاقستان باخت. سعید فرخی پس از برد مقابل اردن با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل کامرون شکست خورد. کیوان بابان با دو پیروزی مقابل روسیه (۶-۰) و بوتسوانا (۶-۱) و یک باخت برابر کرواسی (۴-۳) به کار خود پایان داد. هادی صفی سنگال و قزاقستان را برد اما برابر ترکیه نتیجه را واگذار کرد و مرتضی شفاهی در اولین مبارزه با نتیجه ۸ بر ۳ به عربستان باخت.

امریکا و ایتالیا به فینال وزن ۷۵- کیلوگرم راه یافتند.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب ابتدا ۴ بر صفر برابر «سرگئی ایگناتوف» از روسیه به برتری رسید، سپس «هادی العجیم» از امارات را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد اما مقابل «اراگا» از ژاپن با نتیجه یک بر صفر متوقف شد. این کاراته کای برجسته ژاپنی دو عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ و یک عنوان نایب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۲ را به یدک می‌کشد. این شانزدهمین مبارزه آراگا با نمایندگان ایران بود که این ورزشکار تاکنون صاحب ۱۱ برد شده و ۵ بار هم شکست خورده است.

همچنین علی فداکار ابتدا ۵ بر ۲ مقابل «ارسن مگرابیان» از روسیه برنده شد، سپس «جرجیس کامووا» از کامرون را ۵ بر صفر شکست داد اما مقابل «جرجیس تیزانوس» از یونان در حالی که صفر-صفر بود، هانسوکو شد و از دور مسابقات کنار رفت. نماینده یونان ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز پیکارهای قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد.

اما ۴ کاراته کا از ایران نیز در این جدول مبارزه کردند. محمدرضا گیلان پور ابتدا امارات را برد اما به لهستان (۲-۰) باخت. احسان حیدری پس از غلبه بر ترکیه (۶-۰) و اردن (۳-۱) مقابل نماینده روسیه کاری از پیش نبرد. نوید عبدالملکی با یک برد مقابل امارات و یک شکست مقابل قرقیزستان به کار خود پایان داد و مهدی قراری زاده در همان مبارزه اول مقابل مجارستان ۹ بر ۴ شکست خورد.

فینال وزن ۸۴- کیلوگرم بین کرواسی و روسیه برگزار می شود.

در وزن ۶۸- کیلوگرم زنان، بهنوش نجفی ملی پوش کاراته کشورمان پس از پیروزی در سنشو برابر «میرسالاوا» از اسلواکی در هانتی نتیجه را به «لیتارا اسموسون» از سوئد واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. دیگر نماینده ایران هم مبینا کاویانی بود که پرونده او با دو برد و یک باخت بسته شد. او ابتدا ۲-۰ «لوراک رهاک» از کرواسی برد، سپس «دافنه جیدونه» از ایتالیا را ۲ بر یک شکست داد اما به «کیت کارواسینکی» از انگلیس در هانتی نتیجه را واگذار کرد.

همچنین زینب جباری به کره باخت، فاطمه شفیقی نتیجه را به روسیه واگذار کرد و مهتاب اسماعیلی که در اولین بازی ۲-۱ به سوییس باخته بود با راهیابی این ورزشکار به مرحله فینال به جدول رپه شارژ رفت. او در ادامه در دو مبارزه با هانتی برابر بلژیک و چین برنده شد تا برای کسب نشان برنز به مصاف سوئد برود.

سوییس و آذربایجان به فینال رسیدند.

در سنگین وزن زنان، محدثه آقایی ملی پوش کاراته کشورمان ابتدا «گریتا ویتلی» از ایتالیا، قهرمان و نایب قهرمان جهان و دارنده مدال طلا و نقره مسابقات قهرمانی اروپا را یک بر صفر برد اما به «ایومی یوکاسا» از ژاپن یکی از مطرح ترین کاراته‌کاهای حال حاضر جهان با نتیجه ۴ بر صفر باخت.

این کاراته کای ژاپنی که در سال ۲۰۱۶ قهرمان جهان شد و در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به مدال برنز جهان دست یافت با پیروزی مقابل رقیبانش به فینال وزن ۶۸+ کیلوگرم رسید تا آقایی راهی جدول رپه شارژ شود اما آقایی در شانس مجدد به نماینده روسیه با نتیجه ۲ بر صفر باخت و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

زهرا برزگر دیگر کاراته کای تیم ملی در اولین مبارزه به «دومنیکا تاتاروا» از اسلواکی (۴-۰) نتیجه را واگذار کرد.

فینال وزن ۶۸+ کیلوگرم بین دو ورزشکار ژاپن و بلغارستان انجام می شود.

پیکارهای فینال این دوره از مسابقات و مبارزات مدال برنز فردا (یکشنبه) برگزار خواهد شد که ایران شانس کسب ۱۰ مدال را دارد.

از کشورمان برای کسب نشان طلا، سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم باید به جدال گرجستان برود. فاطمه چالاکی در وزن ۵۵- کیلوگرم به مصاف روسیه خواهد رفت. سعید علیپور در وزن ۶۷- کیلوگرم رو در روی نماینده یونان قرار می گیرد.

اما برای کسب مدال برنز، نگین باقری در کاتای انفرادی زنان به مصاف نماینده ترکیه می رود. ابوالفضل شهرجردی از شهرداری اراک در کاتای انفرادی مردان رو در روی نماینده هنگ کنگ قرار می گیرد. کاتای تیمی دانشگاه آزاد متشکل از روزبه روشنی، سهیل ساجدی فر و امیربهادر تدین با عربستان رقابت می کنند، کاتای تیمی شهرداری تبریز با ترکیب احد شاهین، محمد خانلو و آرمین روشنی با نماینده فرانسه پیکار خواهند کرد. زهره برزگر در وزن ۵۵- کیلوگرم با برنده چین تایپه و اندونزی رقابت می کند. مهتاب اسماعیلی در وزن ۶۸- کیلوگرم با نماینده سوئد پیکار می‌کند. امیر مهدی زاده در وزن ۶۰- کیلوگرم با کاراته کای روس دیدار خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین