کد خبر: ۴۳۶۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳

شفیعی: بازی فقیر و غنی یا استکبارستیز و سازشکار، نخ نما شده است/مردم به دوقطبی سازی های جعلی اقبالی نشان نمی دهند

مسعود شفیعی در گردهمایی دبیران تشکلهای اسلامی-سیاسی عضو سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا): تشکلهای دانشجویی از مردم دزفول درس مقاومت بگیرند
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه که در جمع دبیران تشکلهای اسلامی-سیاسی عضو سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) که در اردوی آموزشی-تشکیلاتی دزفول شرکت کرده بودند، سخن میگفت، با اشاره به نامگذاری دزفول به عنوان "پایتخت مقاومت ایران" گفت: "مقاومت جانانه مردم این شهر در جریان جنگ تحمیلی، برای همه ما درس آموز است و تشکلهای دانشجویی باید مقاومت در راه آرمانها و ارزشها را از چنین نمادهایی بیاموزند و آگاه باشند که فعالیت سیاسی بدون هزینه دادن به نتیجه نمی رسد".

شفیعی:  بازی فقیر و غنی یا استکبارستیز و سازشکار، نخ نما شده است/مردم به دوقطبی سازی های جعلی اقبالی نشان نمی دهند/تشکلهای دانشجویی از مردم دزفول درس مقاومت بگیرند
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود، نظم و انضباط در فعالیتهای تشکیلاتی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: "اساسا تشکل برای این به وجود آمده است که نظم داشته باشیم و از تفرق به وحدت و انسجام و هماهنگی برسیم. بدون نظم، هیچگونه هم افزایی بین ما ایجاد نخواهد شد و چه بسا، بدون نظم علی رغم داشتن نقاط اشتراک فراوان، ممکن است دچار تضاد و تعارض شویم".

این فعال اسبق دانشجویی در ادامه اظهار داشت: "خوب است اتحادیه های دانشجویی، علاوه بر فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، برنامه هایی را هم برای تمرین نظم پذیری جمعی داشته باشند که قطعا اردوهای دانشجویی، می تواند در این راستا مفید باشد".

شفیعی:  بازی فقیر و غنی یا استکبارستیز و سازشکار، نخ نما شده است/مردم به دوقطبی سازی های جعلی اقبالی نشان نمی دهند/تشکلهای دانشجویی از مردم دزفول درس مقاومت بگیرند
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در اردیبهشت ماه، نقش تشکلهای دانشجویی را برای حضور آگاهانه و گسترده مردم مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: "به منظور قضاوت درباره عملکرد دولت یازدهم، تشکلهای سیاسی باید تلاش کنند مردم نیمه پر و نیمه خالی لیوان را از شرایط کشور با هم ببینند و یک ارزیابی واقع بینانه داشته باشند".

وی افزود: "مخالفان تلاش میکنند با برجسته سازی برخی مشکلات موجود، دولت تدبیر و امید را ناکارآمد جلوه دهند. حال آنکه وجود مشکلاتی که ریشه در مسائل قبل از این دولت دارد، دلیلی بر ناموفق بود دولت فعلی نیست". 

شفیعی با بیان اینکه در حل معضل بیکاری که به عنوان یک مساله بسیار مهم برای کشور مطرح است، به گواه آمار رسمی این دولت با ایجاد 750 هزار شغل پایدار در سال 95، جدیت خود را نشان داده است، یادآور شد: "در طول دوره هشت ساله دولت نهم و دهم، حداکثر سالانه 14 هزار شغل ایجاد شده بود. اما جالب است که آن زمان، صدایی از دلواپسان بلند نمیشد".

وی افزود: "برخی تلاش میکنند این دولت را نسبت به موضوعات اقتصادی و بیکاری بی تفاوت جلوه دهند و اینطور وانمود کنند که دولت یازدهم صرفا به مسائل سیاست خارجی و حل پرونده هسته ای توجه داشته است، در حالیکه آقای روحانی اخیرا تصریح کرده اند در نخستین دیدارشان با مقام معظم رهبری، مهم ترین مشکل کشور را معضل بیکاری و نه چالش سیاست خارجی دانسته اند. باید توجه داشت که حل معضل بیکاری از طریق ایجاد رونق در کسب و کار، حضور و مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد و جلب سرمایه های خارجی میسر میشود که راه حصول آن تنش زدایی در عرصه سیاست خارجی و حل و فصل پرونده هسته ای بوده است. لذا باید اتفاقا برجام را موفقیت بزرگ این دولت در راستای حل معضل اشتغال بدانیم".

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در ادامه گفت: "مخالفان برجام، در واقع مخالفان خود دولت هستند که از برجام و هرچیز دیگری صرفا به عنوان بهانه برای حمله به دولت استفاده میکنند و چشم خود را بر روی واقعیتهای موجود بسته اند. زمانی حصول توافق با 5+1 را غیر ممکن میدانستند و بعد که دیدند توافق حاصل شد، گفتند توافق اجرایی نمیشود و پس از اجرایی شدن توافق، بهانه آوردند که چرا فورا همه مشکلات کشور حل نشده است؟! آنها میخواهند به دروغ بگویند که دولت وعده حل فوری همه مشکلات کشور را پس از حصول توافق در مذاکرات هسته ای را داده بود و حالا که همه مشکلات اقتصادی؛ مثل اشتغال به صورت آنی حل نشده است پس برجام بی فایده بوده است! در حالیکه تاکید دکتر روحانی همواره این بوده که مسیر حل چالشهای مهم اقتصاد ایران از طریق گسترش تعاملات بین المللی و حل مساله پرونده هسته ای میگذرد که این موضوع مورد توجه مقام معظم رهبری نیز هست و ایشان در سخنرانی ابتدای سالشان بر محدود نکردن ارتباطات اقتصادی کشور به 4-5 کشور، اشاره داشتند".

شفیعی گفت: "مخالفان برجام زمانی میگفتند که این توافق هیچ فایده ای برای کشور ندارد و غربیها اجازه دستیابی به تکنولوژی و تجهیزات روز را به ما نخواهند داد، اما وقتی توانستیم هواپیماهای مدرن و روز دنیا را بعد از 40 سال وارد کشور کنیم، گفتند اولویت ما هواپیما نیست و باید حمل و نقل ریلی را گسترش دهیم! اما بعد خودشان اولین کسانی بودند که سوار هواپیمای جدید خریداری شده، شدند!!"

شفیعی:  بازی فقیر و غنی یا استکبارستیز و سازشکار، نخ نما شده است/مردم به دوقطبی سازی های جعلی اقبالی نشان نمی دهند/تشکلهای دانشجویی از مردم دزفول درس مقاومت بگیرند
شفیعی در ادامه گفت: "متاسفانه مخالفان دولت با زیرپا گذاشتن همه اصول اخلاقی به دروغگویی و سیاه نمایی برای ایجاد یاس در جامعه روی آورده اند، اما آنان باید بدانند که بر سر شاخه نشسته اند و بن می برند چراکه با ناامید کردن مردم از این دولت، که از همه نیروهای توانمند، با تجربه و متخصص درون نظام با سلایق مختلف استفاده کرده است، در واقع در حال نا امید کردن مردم را از نظام هستند و اینطور نیست که مردم با نا امید شدن، به امثال آقای احمدی نژاد و گزینه های همفکر او اقبالی نشان دهند. واقعیت این است که مردم آقایان محسن رضایی، جلیلی، رئیسی، قالیباف و ضرغامی را از یک جنس می دانند...

...این تنها آقای روحانی است که نشان داده شجاعت بیان خواسته های واقعی مردم را دارد و به حقوق شهروندی، آزادیهای سیاسی و اجتماعی، تعامل با جهان و استفاده از همه ظرفیتها و سلایق سیاسی مختلف اعتقاد واقعی دارد".

شفیعی تصریح کرد: "دکتر روحانی با پشتوانه رای بالای مردم خواهد توانست با تکیه به ریل گذاری انجام شده در این دوره و زیرساختها و پایه گذاری هایی که شده است، جهش های بزرگی در اقتصاد ایران به وجود آورد".

این فعال سیاسی در ادامه اظهار داشت: "بازی با افکار عمومی با دو قطبی سازیهای جعلی فقیر و غنی و استکبارستیزی و سازشکاری، نخ نما شده است و مقام معظم رهبری نیز سیاسیون را از کشاندنِ جامعه به دوقطبی ها، نهی کرده اند".

وی افزود: "مردم می فهمند آنها که خود را طرفدار فقرا و استکبارستیز معرفی میکنند، در بیان خود چقدر صادق هستند. باید از این آقایی که خود در کل دوره آقای احمدی نژاد جز نزدیکترین افراد به وی و مدتی طولانی دبیر شورای عالی امنیت ملی او بوده است پرسید، چرا آن موقع به روستاهای فقیر سر نمی زده است؟ آیا این فقرا در دوره دولت یازدهم به وجود آمده اند که آقایان مرتب می روند با حاشیه نشین ها عکس و فیلم یادگاری میگیرند"؟

شفیعی تصریح کرد: "توزیع غذای نذری و آرد رایگان یک بازی نخ نما شده برای دوقطبی سازی انتخابات است و کسانی که از این روش استفاده میکنند به جای تبعیت از رهبری، بیشتر پیروی شان را از آقای احمدی نژاد به نمایش میگذارند".

رئیس سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه در پایان از دانشجویان خواست رسالت خود را برای تبیین واقعیتهای موجود کشور و معرفی چهره واقعی مدعیان ساده زیستی و انقلابیگری ایفا نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین