کد خبر: ۴۳۶۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
انتخابات 88 فرصتی تاریخی را به تهدیدی بزرگ در کشور تبدیل کرد/ باید از انتخابات 88 درس بگیرم

سروری: گزینه اصلاح طلبان قطعا روحانی است/ چینش های سیاسی دلالت بر انتخاباتی پرشور دارد

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: گزینه اصلاح طلبان و اعتدالیون قطعا خود آقای روحانی خواهد بود که تکلیف در این طرف روشن است و آن طرف، مجموع جمنا دارد برای ریاست جمهوری تعیین رقیب می کند و این فرایند ادامه می یابد.
آفتاب‌‌نیوز : پرویز سروری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری مهمترین انتخابت کشور است و شخص دوم مملکت توسط این انتخابات تعیین می شود و همیشه پر چالش ترین و پرانگیزه ترین انتخابات انقلاب اسلامی بوده است؛‌ طبیعتا باید آمادگی لازم را برای انتخابات پرشور، پر نشاط و پرمشارکت ایجاد کنیم.

وی افزود: شخصیت های تاثیرگذار، احزاب و گروه های موثر سیاسی می توانند بسیار در آرامش و تبدیل انتخابات به یک فرصت همبستگی و انسجام ملی نقش ایفا کنند؛ از این نظر نمی شود یک فرد مشخصی را پیش بینی کرد و این به رفتاری که باید از آن همگرایی را به دست بیاوریم برمی گردد.

سروری با اشاره به انتخابات پیشین یادآوری کرد: انتخابات 92 را داشتیم که در عین رقابت نزدیک و آرای بسیار،‌ بدون هیچ تنشی، رییس جمهور کشور تعیین و نتیجه آن، سربلندی ایران در بین دشمنانی بود که بر طبل عدم مشارکت در جهت انتخابات می کوبیدند.

سروری اظهار داشت:‌ رویه بر این بوده که دوره ریاست جمهوری هشت ساله است و مرحله دوم، یک مرحله کم نشاطی از نظر انتخابات ریاست جمهوری بوده است؛ اما در این دوره یک نشاط و حضور شخصیت های متفاوت و موثر را می بینیم که نشان می دهد انقلاب در حال رسیدن به قله های بصیرت سیاسی است و این به نظر من زنگ خطری برای روسای جمهور آینده است که انتخابات را نه هشت ساله که چهار ساله ببینند و اگر عملکرد موثر و مثبتی را نداشته باشد ممکن است صندلی ریاست را واگذار کند.

**چینش های سیاسی دلالت بر انتخاباتی پرشور دارد
وی افزود: پیش بینی من این است که یک انتخابات پر مشارکت و پرشور خواهیم داشت و چینش های سیاسی هم دلالت بر این موضوع دارد.

**انتخابات 88 فرصتی تاریخی را به تهدیدی بزرگ در کشور تبدیل کرد/ باید از انتخابات 88 درس بگیرم

وی افزود: متاسفانه نتیجه انتخابات 88 به دلیل عدم تکمین به قانون و نادیده گرفتن داور و از طرفی، دور زدن نهادها و مراجع فصل الخطاب، این شد که یک فرصت تاریخی به یک تهدید بزرگ در کشور و همبستگی ملی به واگرایی تبدیل شد که خسارات آن بعد از سال ها خود را ظهور و بروز می دهد.

سروری تاکید کرد: باید از انتخابات 88 درس بگیرم؛ قانون، داور و هم نهادهای مرجع و فصل الخطاب را به عنوان یک اصل بپذیریم و در چنین صورتی انتخابات پرشور و موثر اجتماعی و سیاسی را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر جریان های سیاسی به قانون تکمین و اخلاق را در انتخابات رعایت کنند، به جای تخریب رقبا به معرفی خود بپردازند، داور مسابقه و رقابت را هم بپذیرند و بر طبل واگرایی نکوبند؛ امسال می تواند یک همبستگی ملی را ایجاد کند و انتخابات پیش رو می تواند زمینه های مشارکت مردم را هر چه بیشتر در سرنوشت خودشان مشخص کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با توجه به این که هر روز جلوه بیشتری از دمکراسی و مردم سالاری را به نمایش می گذارد جایگاه ویژه تری نسبت به گذشته پیدا کرده است و حضور شخصیت ها و عناصر تاثیرگذار در این دوره از انتخابات نشان می دهد که شوراها هر روز جایگاه رفیع تری یافته و به تعبیری، نقش اصلی و اساسی را که قانون اساسی مشخص کرده پیدا می کنند.

وی در خصوص احتمال حضور محمود احمدی نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد با ورود به انتخابات، هرگز رای نمی آورد.

سروری اظهار داشت: فکر نمی کنم احمدی نژاد چنین خبط بزرگی را بکند و برای آینده برنامه ریزی کرده است؛ در حالی که منع صریح رهبری را دارد، ورود او به انتخابات باعث می شود هرگز رای نیاورد و آینده سیاسی خود را به طور مطلق از دست بدهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
واقعا باید......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین