کد خبر: ۴۳۶۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

35 میلیون تردد طی نوروز در مازندران/رتبه دوم تردد کشوری در استان

سخنگوی ستاد خدمات سفر مازندران از 35 میلیون و 447 هزار تردد از 25 اسفند 95 تا 13 فروردین در استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی نبیان در جمع خبرنگاران با اعلام انجام 35 میلیون و 447 هزار تردد طی ایام نوروز در مازندران گفت: در این مدت 12 میلیون و 238 هزار و 412 نفر شب اقامت در استان صورت گرفته که نسبت به سال گذشته از رشد 11 درصدی برخودار بوده است.

جانشین ستاد خدمات سفر مازندران ادامه داد: در نوروز امسال شاهد کاهش 32 درصدی تلفات جانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در نوروز 95 تعداد 34 مورد فوتی بر اثر تصادفات گزارش شده بود که این تعداد در نوروز 96 به 23 نفر کاهش یافت.

نبیان در پایان گفت: در روز یکشنبه 13 فروردین یک میلیون و 516 هزار و 437 تردد در مازندران صورت گرفت که با سهم 11 درصدی از تردد رتبه دوم تردد در کشور را کسب کرد.

اقامت بیش از 2 میلیون نفر در نوشهر

رئیس گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر در ادامه گفت: در طول تعطیلات نوروز بیش از 2 میلیون نفر در نوشهر اقامت داشتند.

مهدی اسحاقی با اشاره به حجم زیاد مسافر و گردشگران در شهرستان نوشهر، اظهارکرد: از 26 اسفند ماه تا 13 فروردین ماه 96 تعداد دو میلیون و 209 هزار و 736 نفر در نوشهر اقامت شب داشتند.

وی با اشاره به افزایش گردشگران  نسبت به سال گذشته افزود: میانگین اقامت در شب در نوشهر 4 شب بوده است.

رئیس گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر تصریح کرد: این تعداد مسافر و گردشگر در تاسیسات گردشگری نوشهر اعم از هتل ها، متل ها، هتل آپارتمان ها، خانه مسافر، مناطق نمونه گردشگری، کمپ های گردشگری، پارک ها و اسکان فرهنگیان اقامت داشتند.

اسحاقی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار دبیرخانه ستاد خدمات سفر و شماره سامانه 09629 در زمینه پاسخگویی به شکایات مسافران، در این شهرستان هیچ شکایت جدی به ثبت نرسید.

وی به وضعیت نمایشگاه صنایع دستی پرداخت و گفت: تعداد 93 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی بازدید کردند که این رقم  سال گذشته 63 هزار بازدید بود و نشان دهنده  افزایش چشمگیر مسافران و گردشگران و بازدید کنندگان بوده است.

این مسئول افزود: انواع  برنامه های فرهنگی از جمله نوروزخوانی موجب ماندگاری مسافر شد که بیشترین بازدید کننده از منطقه نمونه گردشگری سی سنگان، سیترا، آویدر، روستای تاریخی کندلوس و آثار تاریخی مناطق کجور بوده است.

به گزارش ایسنا، اسحاقی در پایان با اشاره به اینکه با وجود حجم زیاد مسافر دستگاه های خدمات رسان پای‌کار بودند، گفت: تلاش مسئولان شهرستان جای قدردانی دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین