کد خبر: ۴۳۶۹۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

پایین ترین ارتکاب جرم در کدام کشور ثبت شد؟

بر اساس گزارش نهادهای رسمی ژاپن، شمار جرائم به وقوع پیوسته در این کشور در سال 2016 میلادی برای اولین بار از زمان ثبت آن به کمترین میزان خود رسید.
آفتاب‌‌نیوز : سازمان پلیس ملی ژاپن روز جمعه در گزارشی اعلام کرده است که در سال گذشته میلادی ژاپن فقط شاهد 996 هزار و 204 مورد ارتکاب جرم در سراسر کشور بود که این پایین ترین میزان از زمان آغاز ثبت جرایم در سال 1946 است.
 
این میزان پس از آنکه در سال 2002 با رقمی در حدود 2 میلیون و 850 هزار مورد به بالاترین حد خود رسید، برای 14 سال پیاپی کاهش یافته است.
 
سازمان پلیس ملی ژاپن همچنین تایید کرده که 5 هزار و 131 مورد جرایم خشونت آمیز مانند قتل و سرقت و 723 هزار و 189 مورد دزدی که در سالهای قبل ثبت شده، در سال 2016 به پایین ترین حد خود رسیده اما جرایمی مانند کلاهبرداری با پنج درصد افزایش به 45 هزار و 788 مورد رسیده است.
 
پژوهش‌ها نشان می‌دهد چندین عامل در پایین بودن سطح جنایت در ژاپن نقش دارند، که بنیان و ریشه آن گرایش قدرتمند فرهنگی برای انفعال و عدم خشونت است.
 
در جامعه ژاپنی، خشم و خشونت رفتاری خجالت‌آور محسوب می‌شود و همین موضوع بر اعتبار شرافت شخصی و رفتارهای اجتماعی پیچیده آنان می‌افزاید.
 
برخی از متخصصان ادعا می‌کنند این سنت‌ها پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن قدرت بیشتری گرفتند، دورانی که ژاپنی‌ها پس از مواجه‌شدن با عواقب انفجارهای اتمی در هیروشیما و ناکازاکی از خشونت فاصله گرفتند.
 
بر اساس تحقیقاتی که پیشتر توسط سازمان ملل و دانشگاه شیکاگو در خصوص کاهش جرم و جنایت در ژاپن صورت گرفته است نشان می دهد، شرایط به نحوی در این کشور کنترل شده تا جامعه به میزان قابل توجهی از سلاح گرم هم عاری شود.

این گزارش حاکی است که از هر 175 خانوار در ژاپن فقط در یک خانواده سلاح نگهداری می‌شود در حالیکه این رقم در آمریکا به ازاء هر سه خانواده یکی اسلحه در اختیار دارد.
همچنین خرید اسلحه در ژاپن نیازمند انجام کنترل‌های شدید و دقیق از سوابق و پیشینه فرد و منوط به گذراندن کلاس‌های مرتبط هر سه سال یکبار است.
 
 علاوه بر موارد یاد شده، فاکتورهای دیگری نیز در کاهش نرخ ارتکاب جرم در ژاپن دخیل هستند از جمله اینکه در مقایسه با دیگر نقاط جهان؛ میزان فقر، بیکاری و مصرف مواد مخدر در این کشور به شدت پایین است و تمام این عوامل در کنار هم نقش بسزایی در کاهش تخلفات و جرائم در این کشور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
شعبون بامخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
كشورهاي اسلامي مثل افغانستان و خيلي ديگرشان مثل ما ايرانيها كلاً نميدونن جرم چيه، از بس با فرهنگيم كه به ذهنمون هم خطور نميكنه مرتكب جرم بشيم!!!
الآن چند ايراني در ژاپن هستند؟ فكر ميكنم تو سال ٢٠٠٢ حداكثر تعداد ايراني رو داشته چون اون موقع جذب نيروي كار از ايران رو داشتند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
در کشورهای متمدن خشونت کم است، کامنت گذاران نباید با مقایسه آن کشورها با کشورهای مفلوک خود را ناراحت کنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین