کد خبر: ۴۳۶۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

رشد مسافر از افزایش پروازها سبقت گرفت/ افزایش ۱۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافر

فرودگاه مسافر قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام پایان سفرهای نوروزی هوایی، جزییات کاملی از ۱۸ روز خدمات‌دهی فرودگاه‌های کشور به مسافران نوروزی مطرح کرد و با اعلام اعزام و پذیرش ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۹۸ نفر در کل فرودگاه‌های کشور گفت: نوروز امسال افزایشی ۱۶ درصدی را تجربه کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از وزارت راه و شهرسازی حسين اسفندياری با اعلام پایان سفرهای نوروزی هوایی، گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۳ فروردین‌ماه سال جدید ۲۵هزار و ۹۹۰پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است که حاکی از رشد ۹درصدی در تعداد نشست و برخاست هواپیما است.
 
وی با اعلام اینکه طی این مدت در فرودگاه مهرآباد ۶ هزار و ۹۰۰ پرواز انجام شده است، گفت: بر این اساس در فرودگاه مهرآباد به رشد ۱۰درصدی در نشست و برخاست هواپیما رسیدیم. 
 
به گفته‌ اسفندیاری در فرودگاه مشهد نیز ۳ هزار و ۶۲۷ پرواز انجام شده که نشان‌دهنده رشد ۱۲ درصدی پروازها است. 
 
‌قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم‌چنین خبرداد که در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز با انجام ۳ هزار و ۹۱۹ پرواز شاهد رشد ۶ درصدی در تعداد نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه بوده‌ایم. 
 
اسفندیاری تصریح‌کرد: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۳ فروردین سال جاری ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۹۸ نفر در کل فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش شده‌اند و گفت: اعزام و پذیرش مسافر در نوروز امسال ۱۶ درصد رشد داشته است. 
 
وی خبر داد که در فرودگاه مهرآباد ۸۷۹ هزار و ۵۴۹ نفر مسافر جابجا شده است که رشد ۱۹ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر را به همراه داشته است. 
 
هم‌چنین بر اساس اعلام خبر اسفندیاری، ۵۵۵ هزار و ۲۷۸ نفر در فرودگاه مشهد جابجا شده‌اند که نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر است. 
 
‌قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم‌چنین گفت: در فرودگاه امام خمینی‌(ره) ۶۱۹ هزار و ۵۸۰ نفر جابجا شده‌اند که افزایش ۱۰ درصدی در شمار مسافر را نشان می‌دهد.  
 
وی در خصوص چرایی برتری رشد مسافر نسبت به رشد نشست و برخاست هواپیما در نوروز امسال، گفت: دلیل نخست تغییر در تایپ هواپیما است و اینکه امسال از تایپ هواپیمای بزرگتر استفاده شده است و به جای هواپیماهای صدنفره در برخی مسیرها از هواپیماهای ۱۵۰ نفره استفاده شد و دیگری ضریب اشغال صندلی در پروازها بود که امسال بیشتر شده است. یعنی به جای اینکه هواپیمایی با ۷۰ درصد ظرفیت پرواز اقدام به جابجایی مسافران نماید با ۹۰ درصد ظرفیت خود و مسافر بیشتر پرواز کرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین