کد خبر: ۴۳۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

طرح اتهام علیه یک بانکدار ترک به دلیل تبانی برای دور زدن تحریم‌های ایران

یک بانک‌دار ترک که هفته گذشته در فرودگاه نیویورک بازداشت شده بود به‌ طور رسمی به همکاری برای دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
پرونده دستگیری محمت هاکان آتیلا، یک بانک‌دار اهل ترکیه که چندی پیش در فرودگاه نیویورک بازداشت شد، پس از رأی یک هیات منصفه در آمریکا و متهم شناختن وی در کمک به ایران برای تبادلات مالی از طریق سیستم مالی آمریکا، یک مرحله به محاکمه در دادگاه نزدیک‌تر شد.

کیفر خواست علیه محمت هاکان آتیلا، معاون مدیرکل بانک "ترکیه هاک بنکازی ای‌اس"، تا حد زیادی بخشی از تشریفات قانونی است که او را به عنوان یک متهم به پرونده رضا ضراب، تاجر ایرانی ـ ترک مرتبط می‌کند.

آتیلا متهم به استفاده از این بانک برای کمک به ضراب به منظور مخدوش کردن معاملات به نمایندگی از ایران هم‌چون تجارت مواد غذایی که در آمریکا از تحریم‌های ایران مستثنی هستند، است.

آتیلا در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هفته جاری در دادگاه فدرال منهتن حضور پیدا خواهد کرد. وی هنوز دادخواستی ارائه نداده است.

وی هم‌چنین متهم به توطئه برای فریب دادن آمریکا و توطئه برای نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی است که این اختیارات به آمریکا اجازه وضع تحریم‌های مالی و اقتصادی در کشورهایی می‌دهد که آنها را تهدید می‌داند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بلومبرگ، پرونده رضا ضراب در آمریکا بسیار جنجال برانگیز شد و روابط دیپلماتیک این کشور با ترکیه را مخدوش کرده است. ضراب اخیرا رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و میشائیل موکاسی، دادستان کل سابق آمریکا را برای حل این پرونده به خدمت گرفته و این دو با سفر به ترکیه، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرده‌اند. این دو وکیل شناخته شده هم‌چنین به دنبال دیدار با مقامات ارشد دولت آمریکا در این زمینه هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین