کد خبر: ۴۳۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

واکنش اتاق عملیات مشترک همپیمانان سوریه به حمله آمریکا

در بیانیه اتاق عملیات مشترک همپیمانان سوریه (روسیه، ایران و نیروهای همپیمان) که در پی تجاوز امریکا به حمص منتشر شده، آمده است: ما قویاً به هرگونه تجاوزی پاسخ خواهیم داد و روسیه و ایران به آمریکا اجازه نخواهند داد که جهان را تحت سلطه خود در آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
 طبق این بیانیه، تجاوز آمریکا به سوریه یک تعدی خطرناک و تجاوزی آشکار علیه حاکمیت ملت و دولت سوریه شمرده شده است.

در بیانیه روسیه، ایران و نیروهای همپیمان آمده است که تجاوز آمریکا به حمص مجدداً اشتباه بودن حسابها و کتابها و گزینه‌های آمریکا را ثابت کرد و این تجاوز به منزله گسترش بسیار ظلم و ستم علیه سوریه است و این در حالی است که سوریه به نیابت از تمامی جهان با تروریسم می جنگد.

در این بیانیه آمده است: این تجاوز علیه سوریه در زمانی صورت گرفت که سوریه با خون مردمانش بهای سنگینی را برای پیروزی علیه تروریست ها می پردازد.

در بیانیه روسیه و ایران و نیروهای همپیمان آمده است : ما هرگونه هدف قرار گرفتن غیر نظامیان را محکوم می کنیم و آنچه را که در خان شیخون رخ داد اقدامی محکوم شده به حساب می‌آوریم. ما معتقدیم آنچه که در خان شیخون اتفاق افتاد از سوی برخی از کشورها و سازمان ها برنامه ریزی شده بود تا از این اقدام به عنوان بهانه برای حمله به سوریه استفاده شود. هر کس که از گروه های تروریستی حمایت می کند و به آنها آموزش می دهد و از آنها حمایت مالی می کند حق ندارد خود را به عنوان مدافع حقوق بشر جا بزند.

طبق این بیانیه، آمریکای زورگو منتظر اجازه هیچ کس نماند و به کشورهای عضو سازمان ملل متحد احترام نگذاشت. آمریکا قبل از انتشار نتایج تحقیقات در خصوص مسئله خان شیخون،‌ به سوریه حمله کرد و با وقاحت هر چه تمام تر از این حمله خبر داد.

در بیانیه روسیه، ایران و نیروهای همپیمان آمده است: ما از آنچه که آمریکا برای تحقق آن در شمال سوریه و شمال غرب عراق تلاش می کند، غافل نیستیم.

در این بیانیه آمده است: آنها باید بدانند که ما تمامی گام ها و تحرکاتشان را رصد می کنیم و با دقت آنها را زیر نظر داریم. تلاش آمریکایی‌ها برای سیطره بر آن بخش جغرافیایی، باعث می شود که نیروهای آمریکایی تبدیل به نیروهای غیر قانونی اشغالگر در اراضی سوریه شوند. اقدامی که آمریکا دست به آن زد به منزله زیر پا گذاشتن خط قرمزها است. از حالا به بعد ما قویاً به هر تجاوزی و به هر گونه زیر پا گذاشتن خط‌های قرمز از سوی هر طرف که باشد، پاسخ می دهیم. آمریکا از توانایی‌های ما برای دادن پاسخ به خوبی آگاه است. تجاوز آمریکا باعث نخواهد شد که ما از مبارزه با تروریسم و از بین بردن آن دست برداریم. ما به جنگ در کنار ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور و دوست ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین،در بیانیه همپیمانان آمده است: ما با نیروهای مسلح سوری و نیروهای دوست برای آزادسازی تمامی اراضی سوریه از لوث وجود اشغالگران حال این اشغالگران هر که باشند، ادامه خواهیم داد. روسیه و ایران به آمریکا اجازه نخواهند داد تا جهان را تحت سلطه خود در آورد و نظام تک قطبی را تحمیل کند. روسیه و ایران قویاً در مقابل آمریکا می‌ایستند حال نتیجه هر چه که باشد. ما اجازه تعدی علیه سوریه از طریق نقض قوانین بین المللی و اقدام در خارج از چهارچوب سازمان ملل را نمی دهیم.

در این بیانیه آمده است: این تجاوز مجرمانه، حمایت ما از ارتش و مردم برادر سوریه را با تمامی راهها بیشتر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین