کد خبر: ۴۳۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

معاون حقوقی وزیر علوم: به رتبه یک علمی دنیا رسیدیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رشد حرکت علمی کشور را مناسب ارزیابی کرد و افزود: از سال 2013 تا 2016 در شتاب علمی و تولید مقالات علمی از رتبه 15 دنیا به رتبه یک رسیدیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، دکتر محمد روشن روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب همچنین گفت: در این مدت در زمینه تربیت دانشمند در سطح دنیا از رشد 40 درصدی برخورداریم و تعداد دانشمندان برتر ایران از 173 به 200 دانشمند رسیده است.

وی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام گذاری شده است دانشگاه های ما باید جهت تحقق مطالبه های رهبری متمرکز شوند و همگام با سایر بخش ها برای تحقق آنها جامه عمل بپوشند.

وی با اشاره به کمک های مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و ابتدای دوره دهم به بخش آموزش عالی اظهارکرد: هیأت امنایی اداره شدن دانشگاه ها یکی از مصوبه های مجلس است.

روشن با اعلام اینکه در برنامه ششم توسعه هرگونه کمک و هزینه برای مراکز دانشگاهی در قالب ایجاد کتابخانه و احداث خوابگاه جزو هزینه های مالیاتی محسوب می شود، گفت: بایستی در حد توان از این ظرفیت برای توسعه فضاهای فیزیکی استفاده کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با بیان اینکه ایجاد خوابگاه های متأهلین در برنامه ششم توسعه جزو دستور کار دولت است؛ اظهار امیدواری کرد: با تصویب مجلس، مالیات پژوهش به 5 درصد کاهش پیدا کند.

روشن در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت هرم هیأت علمی دانشگاه بناب اشاره و اظهار کرد: نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 48 است که باید این رقم یک به 18 کاهش یابد.

وی تاکید کرد: هرم هیأت علمی در دانشگاه بناب باید اصلاح شود تا توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه را شاهد باشیم.

وی همچنین به سرانه پایین مقالات علمی و پژوهشی در دانشگاه بناب اشاره کرد و گفت: سرانه مقاله های علمی و پژوهشی در این دانشگاه قابل تأمل است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآوری کرد: ایجاد کرسی های نظریه پردازی به عنوان یک کار بنیادین باید در دانشگاه مدنظر قرار گیرد و توسعه انجمن های علمی دانشجویی بیشتر مدنظر مسئولان باشد.

در این آئین از خدمات مجتبی عباسیان تقدیر و کریم عباسیان به عنوان رئیس جدید دانشگاه بناب شد.

عباسیان رئیس جدید دانشگاه بناب دانشیار دانشکده مهندسی فناوری های نوین دانشگاه تبریز است و پیش از آن نیز مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه تبریز را عهده دار بوده و سابقه مسئولیت دانشکده فنی و مهندسی بناب را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد.

دانشگاه بناب در زمان حاضر نزدیک به 2 هزار و 500 دانشجو دارد که در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
محمدرضا پیروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
1
0
خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
1
در شتاب علمی و تولید مقالات علمی از رتبه 15 دنیا به رتبه یک رسیدیم.

در علم عالمی که مسلط بر داشته های ذهنی اش است ، ساده و همه فهم صحبت می کند .
غیر مبهم بگویید این دستاوردهای شتاب علمی ، موجب پاسخهای مشهود و ملموس به این نیازهای فنی ، کشاورزی ، هنری و سلامتی و اقتصادی و... شد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین