کد خبر: ۴۳۸۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹

سودای رییس جمهور شدن در ایران

اصل شناسنامه ، کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار؛ همه مدارک مورد نیاز برای کاندیدای ریاست جمهوری شدن. کفش، دمپایی یا پای برهنه هم مهم نیست، همه چیز برای ثبت یک سودا مهیاست خبرنگارانی هم هستند تا لحظات سوار شدن بر این سودای شیرین را ثبت کنند در اولین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم.
آفتاب‌‌نیوز :
نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ساعت 8 صبح با دستور وزیر کشور آغاز شد،  از همان ساعت ابتدایی  بیش از ۲۵ نفر از شهروندان عادی برای رییس جمهور شدن به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی مراجعه کردند.

در بین همه آنهایی که در اولین ساعات ثبت نام  برای رییس جمهور شدن به وزارت کشور  مراجعه کردند،  فردی سالمند با تن پوشی منقش به پرچم ایران و همچنین نوشته ای با مضمون نوکر ملت ایران، قرآن در دست بیش از دیگران جلب توجه می کرد.

 در اولین  ساعت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم  یک زن نیز جهت ثبت نام در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد.



از جمله نکات جالب دیگر ساعت اول ثبت نام های امروز حضور فردی بود که حتی  کفش نیز به پا نداشت و با دمپایی برای ثبت نام جهت رییس جمهور شدن به وزارت کشور مراجعه کرد و  علت را بزرگ بودن پای خود بیان و در حالی که می‌گفت نگهبان   یک کارخانه کاشی سازی است از  قصدش برای شنا با ترامپ رییس جمهور آمریکا  در اقیانوس هند برای خبرنگاران حاضر سخن می‌گفت.

حدود ساعت ده صبح اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری مصطفی میرسلیم کاندیدای حزب موتلفه اسلامی با همراه جمعی از هواداران خود در حالی که لباس کارگران را به تن داشت  ،به ستاد انتخابات کشور مراجعه و ثبت نام کرد ، می توان او را اولین  و تنها گزینه احتمالی شناخته شده برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در روز اول به حساب آورد.

از حواشی دیگر ثبت نام کاندیداها در اولین روز حضور افرادی با کراوات برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بود.

قاسم شعله سعدی نیز که سابقه نمایندگی دوره سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد و پس از حوادث سال  88 به سه سال زندان محکوم شده بود نیز برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد.

حضور شعله سعدی در ستاد انتخابات با حواشی همراه بود و در ابتدا از ورود او به سالن وزارت کشور ممانعت شد. در عین حال میکروفن ها در سالن نشست خبری برای سخنرانی اش باز نشد که البته او در جمع خبرنگاران به ارائه سخنانی پرداخت و گفت که با شعار نجات ایران به صحنه انتخابات آمده و  وابستگی به هیچ حزب و گروهی ندارد.

خبرنگاری نیز در خصوص حضور او با کروات برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری پرسید و او گفت که در هیچ جای قانون گفته نشده که نباید کراوات پوشید یا رئیس‌جمهور نباید کروات داشته باشد .

 روز اول ثبت نام‌ها یک کارشناس ارشد تربیت بدنی  فاقد شغل نیز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام و هدف خود را حل مشکل بیکاری و تورم اعلام کرد و گفت که در صورت انتخاب به مردم 300 هزار تومان یارانه خواهد داد.

او همچنین درخواست کرد که بین کاندیداها تبعیض قائل نشوند.



از حواشی جالب دیگر روز اول ثبت نام‌ها حضور «حسن و حسین» دوقلوهایی بودند که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را داشتند.

فرد معلمی نیز برای کاندیداتوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و گفت که در صورت تایید صلاحیت با شعار آموزش ملی، اقتدار ملی و اخلاق ملی در تبلیغات انتخاباتی حضور پیدا می‌کند.

خانمی متولد ١٣٦١ نیز در اولین روز ثبت نام‌ها پس از تکمیل مراحل ثبت نام خود ، گفت که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نام نویسی کرده است و  آنقدر می آید و ثبت نام می‌کند تا یاد بگیرند خانم ها هم باید وارد عرصه انتخابات شوند.



مهدی خزعلی نیز که پیش از این اعلام کرده بود بعد از اذان ظهر به وزارت کشور می آید برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات حاضر شد و در سخنانی  گفت:‌ گروه های چپ و راست را باید شکست. باید بدانیم احزابی که پروانه دارند عزیز هستند اما برای ما تصمیم گیرنده نیستند.

معلمی نیز سه شنبه همراه با دختر خردسال خود برای ثبت‌نام به  ستاد انتخابات کشور آمد و اولویت خود را توجه به معیشت معلمان اعلام کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که در صورت رد صلاحیت اعتراضی نخواهد داشت.

 بازیگر نقش "آتقی" در سریال آینه عبرت نیز بعداز ظهر امروز با ثبت نام در انتخابات تصمیم گرفت رییس جمهور شود.

همچنین در اولین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، افراد متولد دهه هفتاد نیز برای نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند تا بلکه رییس جمهور شوند!

 در این میان جوان 25 ساله ای که لیدر تیم های فوتبال از جمله تیم تراکتورسازی بود کاندیدای ریاست جمهوری شد. او گفت که عاشق امیرقلعه نوعی و محمود احمدی نژاد است و حاضر است به نفع حمید بقایی کنار بکشد.

حضور بانوان نیز در ستاد انتخابات کشور جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری قابل توجه بود، یکی از آنها "آنگلا مرکل" را مثال زد وگفت که چرا ما نتوانیم چنین زنی در مناصب بلند پایه کشور داشته باشیم.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از ا مروز به مدت ۵ روز در ستاد انتخابات وزارت کشور انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
متاسفانهبرخی کاری کرده اند که ابهت یک ریس جمهور تمام و کمال نابود شده
برو تو انتخابات نگاه کن هر کسی به خودش اجازه میده بره کاندید شه
خجالت آوره
درسته دکتر روحانی خودشان گفتند انتقاد کنید
ولی به قول معروف
در دیزی بازه ولی حیای گربه کجاست
رسانه های منتقد شمشیر رو از رو بسته اند تا دکتر روحانی رو زمین بزنند
در حالی که با آمدن ایشان باران و نزولات الهی هم شدت گرفت
چشمه ها جوشان شدند و قحطی و کمبو.د برنج .. هم از بین رفت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین