کد خبر: ۴۳۸۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

سفر سردار سلیمانی به کردستان عراق

یک منبع عالی‌رتبه در اتحادیه میهنی گفت فرمانده سپاه قدس روز یکشنبه وارد اقلیم کردستان شد و درباره مشکلات داخلی این اقلیم با رهبران حزب اتحاد میهنی به رایزنی پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
 بنا به اعلام یک رسانه روس، فرمانده سپاه قدس در سفر اخیرش به عراق از رهبران اقلیم کردستان خواست تا در زمینه اختلافشان با دولت مرکزی عراق بر سر برافراشتن پرچم اقلیم در استان کرکوک وارد گفت‌وگو با بغداد شوند.

به گزارش  آنا، نمایندگان کرد در شورای شهر کرکوک تصمیم گرفتند تا پرچم اقلیم را در کنار پرچم عراق به اهتزاز درآورند. این اقدام با مخالفت نمایندگان عرب و ترکمن شورا مواجه و باعث خشم دولت بغداد شد که این اقدام را غیر قانونی خوانده‌اند.

یکی از رهبران اتحاد میهنی کردستان (حزب جلال طالبانی) که خواست نامش فاش نشود، گفت: «سردار قاسم سلیمانی اوایل هفته جاری به اقلیم کردستان سفر و با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم در اربیل دیدار کرد. سردار سلیمانی سپس به سلیمانیه رفت و دیداری با رهبران اتحادیه میهنی کردستان ازجمله کوسرت رسول، معاون اول جلال طالبانی داشت.»

وی افزود: «سردار سلیمانی در این سفر با عقیله طالبانی هیرو ابراهیم، عضو دفتر سیاسی اتحاد میهنی کردستان دیدار کرد و سپس به دیدار جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری سابق عراق رفت تا جویای وضعت سلامتی‌اش شود.»

همچنین یک مسئول محلی کرد که خواست نامش فاش نشود، گفت: «محور سفر سردار سلیمانی اطلاع یافتن از نظرات رهبران اقلیم برای برگزاری همه‌پرسی درباره استقلال این اقلیم و موضوع برافراشتن پرچم کردستان در دفاتر رسمی کرکوک بود.»

یک منبع عالی‌رتبه در اتحادیه میهنی گفت فرمانده سپاه قدس روز یکشنبه وارد اقلیم کردستان شد و درباره مشکلات داخلی این اقلیم با رهبران حزب اتحاد میهنی به رایزنی پرداخت.

یک منبع شاخص در اتحادیه میهنی گفت تهران از رهبران کرد خواسته است تا از برداشتن گام‌هایی که موجب تنش میان اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق می‌شود خودداری کنند. سردار سلیمانی و هیات همراه از رهبران اقلیم خواستند تا (برای حل اختلافات) وارد گفت‌وگو با حکومت بغداد شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
دم سردار سلیمانی گرم. تمام تلاشش رو داره میکنه که عراق تجزیه نشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین