کد خبر: ۴۳۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

لیلاز: فراموش می‌شود این دولت در چه شرایطی روی کارآمد

سعید لیلاز گفت: مهمترین رسالت دولت یازدهم، استراتژی خروج از بحران بود،اما گاهی فراموش می شود که این دولت در چه شرایطی، ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را تحویل گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
این تحلیل گر مسایل سیاسی و اقتصادی در گفت وگو باخبرآنلاین با بیان اینکه زمانی که دولت یازدهم روی کارآمد، شرایط در همه این حوزه ها وخیم بود؛اظهارداشت: ما در آستانه یک سقوط هولناک در تمام این حوزه ها بودیم؛ برای همین استراتژی خروج از بحران، استراتژی بسیار مهم و باارزشی بود.

وی افزود: در تمام دنیا، اینگونه است که دولتها با یک استراتژی کار را شروع می کنند؛ بنابراین  اینکه گفته می شود این دولت استراتژی نداشته با آن شرایط نباید از دولت یازدهم انتظار می داشتیم که 10 تا استراتژی کارش را شروع می کرد. خروج از بحران استراتژی بسیار بزرگی بود که دولت یازدهم در آن موفق عمل کرد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه بعد از تشکیل دولت یازدهم، یک شوک بزرگ دیگر هم به اقتصاد ايران وارد شد،عنوان کرد:همه کشورهای نفتی دنیا سقوط قیمت نفت را تجربه تجربه کردند، ولی ما همزمان دو سقوط قیمت را تجربه کردیم؛ هم صادرات ما به کمتر از نصف رسید و هم قیمت جهانی نفت خام به حدود یک سوم رسید.

وی تصریح کرد: کشورهایی مثل روسیه، عربستان، کویت، امارات عربی متحده همه آسیب های جدی از بابت کاهش قیمت جهانی نفت خام دیدند. با این حال در سال 96 براساس آخرین رشد اقتصادی اعلام شده، رشد اقتصادی ایران 7.4 درصد بوده که این عدد بسیار خوبی است؛ به معنای اینکه اگر این آهنگ رشد ادامه یابد، در ماه‌های پایانی دولت یازدهم،حجم تولید ناخالص داخلی را به سطح سال 90 برمی گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین