کد خبر: ۴۳۸۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

لاوروف خطاب به معلم: با واشنگتن بر سر عدم تکرار حمله به توافق رسیدیم

وزیر خارجه روسیه به همتای سوری‌اش در مسکو تاکید کرد که روسیه و آمریکا بر سر اینکه حملات هوایی آمریکا به سوریه نباید تکرار شود، توافق کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت در دیدار با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که به مسکو سفر کرده بود توافق کردند که حمله هوایی آمریکا به سوریه نباید تکرار شود.

لاوروف به ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه که او نیز پس از تحولات پیش آمده درباره حمله خان شیخون و به تبع آن حمله آمریکا به سوریه راهی مسکو شده بود، اطمینان داد که به طرف آمریکایی تاکید کرده که چنین حمله‌ای نباید تکرار شود و با تیلرسون بر سر این موضوع توافق کرده است.

این درحالی است وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رکس تیلرسون به لاوروف گفته است که احتمال تکرار چنین حملاتی در آینده نیز وجود دارد.

مارک تونر، جانشین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آمریکا به طرف روس تاکید کرده که در حال حاضر هیچ هدف تعیین شده‌ای در سوریه برای حمله وجود ندارد اما انجام هرگونه اقدامی در آینده را بعید ندانسته است.

وی افزود: روسیه در یک موقعیتی است که به آن اجازه می‌دهد از نفوذش در نظام بشار اسد استفاده کند تا تضمینی باشد که نیاز مجددی برای اقدام آمریکا نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین