کد خبر: ۴۳۹۰۱۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
زمزمه‌های اعلام جرم دادستان کل کشور علیه رئیس دولت‌های نهم و دهم

شکایت‌ احمدی‌نژاد‌ از دادستان/عليه‌ احمدی‌نژاد‌ اعلام‌ جرم‌ می‌شود؟

در خبرهايي كه طي هفته گذشته و به نقل از يك منبع آگاه در برخي خبرگزاري‌ها منتشر شد، اعلام جرم از سوي دادستاني عليه محمود احمدي‌نژاد و به دليل «تبليغات زودهنگام انتخاباتي» مطرح بود.
آفتاب‌‌نیوز :
«نوبت آنها هم مي‌رسد». اين جمله دادستان كل كشور، وقتي در كنار روايت از فردي قرار مي‌گيرد كه در تعطيلات عيد امسال در خوزستان حضور داشته، همه فكر‌ها را به سمت يك نفر سوق مي‌دهد و آن محمود احمدي‌نژاد است. رييس دولت‌هاي نهم و دهم كه چند سالي است عيد نوروز در جمع كاروان راهيان نور حضور پيدا مي‌كند، در عيد امسال صحبت‌هايي را مطرح كرد كه مصداق توهين به شخصيت‌هاي نظام بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او در پنجمين روز از فروردين ماه، با اشاره به اينكه انقلاب ادامه دارد منتهي نيازمند تبيين روزانه است، گفت: «انقلاب اسلامي ايران عليه طاغوت بود و امروزه نبايد براي رياست به طاغوت تكيه كرد». اين صحبت‌ها اگرچه همزمان با آغاز انتشار بي‌سر و صدا پايان گرفت اما، دستگاه قضايي گويا به‌خوبي آن را رصد كرد كه تا به امروز دوبار خبر از اعلام جرم مدعي‌العموم عليه رييس دولت سابق به گوش رسيده است.

بايد اين دمل برسد

در خبرهايي كه طي هفته گذشته و به نقل از يك منبع آگاه در برخي خبرگزاري‌ها منتشر شد، اعلام جرم از سوي دادستاني عليه محمود احمدي‌نژاد و به دليل «تبليغات زودهنگام انتخاباتي» مطرح بود كه در همان ساعات اوليه پس از انتشار از سوي دفتر دادستان كل كشور تكذيب شد. اما در متن اين تكذيبيه وقتي از اين جمله استفاده شد كه دادستاني كل «در اين زمينه» شكايتي را طرح نكرده است، مي‌توانست يك برداشت مهم داشته باشد و آن اعلام جرم دادستان با «عنوان مجرمانه ديگر»ي است. 

با گذشت چند روز از تكذيب خبر اوليه از اعلام جرم دادستاني كل عليه محمود احمدي‌نژاد، زمزمه‌هاي ديگري در اين خصوص و با محوريت رييس دولت سابق پيچيد و دليل آن سخناني بود كه از سوي دادستان كل كشور مطرح شد. 

حجت‌الاسلام منتظري كه در مراسم توديع و معارفه دادستان عمومي و انقلاب استان يزد حضور داشت، حرف‌هايي را به زبان آورد كه البته به معني شكايت اين مقام قضايي از رييس دولت قبل نبوده و تنها وعده اين اقدام از سوي او معنا مي‌شود. 

به‌نوشته اعتماد، دادستان كل كشور با بيان اينكه «گاهي به ما مي‌گويند فلان آقايي در خوزستان فلان حرف‌هايي را زده است، فلان جا حرف‌هاي ديگري زده، ما مي‌گوييم نوبت آنها هم مي‌رسد و بايد اين دمل برسد تا به آنها هم رسيدگي كنيم». به گزارش جماران منتظري در ادامه يادآور شد: «قوه قضاييه هيچگاه بي‌دليل و بي‌مدرك كاري نمي‌كند و بر‌اساس قانون عمل مي‌كند و وظيفه ما بر حسب قانون برخورد است و انتظار ما از دستگاه‌هاي اجرايي اين است كه با ما همكاري كنند. براي ما اين جناح و آن جناح ندارد و مقام قاضي و قضاوت اينچنين نيست كه بدون دليل و به خاطر وابستگي جناحي برخورد كند».

 دادستان كل كشور همچنين اظهار اميدواري كرد: «در آستانه انتخابات همه دستگاه‌ها و جريانات سياسي و همه دلسوزان نظام ضمن رعايت اخلاق انتخاباتي و قوانين و موازين شرعي و قانوني شاهد فضايي شاد و اميد بخش براي حضور حداكثري مردم در انتخابات باشيم.»  

اگرچه هنوز معلوم نيست كه اين دمل چه زماني مي‌رسد تا دستگاه قضايي به‌دنبال تشكيل پرونده ديگري در كنار ساير پرونده‌هاي محمود احمدي‌نژاد در دادگاه باشد اما با اين حال باز هم اخباري در مورد اعلام جرم دادستاني مطرح مي‌شود. در اين خبر كه اين‌بار هم در يكي از صفحات شخصي در كانال‌هاي اجتماعي منتشر شد، آمده است: «منبعي مطلع از اعلام جرم مدعي‌العموم (قوه قضاييه) عليه محمود احمدي‌نژاد خبر داد». هرچند در اين خبر هم همچون خبر قبلي از منبع مطلع ياد شده است، اما با گذشت چندين ساعت از اعلام آن تكذيبي از سوي دفتر دادستاني كل كشور صورت نگرفته است. اما و در عين حال كه خبر موثقي از اعلام جرم عليه محمود احمدي‌نژاد به دست نرسيده، ياران او دست پيش گرفته و مطالبي را عليه دادستان كل كشور مطرح كردند. 

حميد بقايي، معاون اجرايي رييس‌دولت سابق كه به پشتوانه رييس‌ خود داعيه كشورداري كرده و خود را آماده رقابت‌هاي انتخاباتي رياست‌جمهوري دوازدهم كرده است، در اظهاراتي تعجب‌آور كه در سايت خبري پيام نو منتشر شد، گفت: «امروز شنيدم يك مقام قضايي كلي‌گويي كرده گفته آن آقايي كه در خوزستان حرفي زده به او رسيدگي مي‌كنيم. همين آقا به من مي‌گفت چرا احمدي‌نژاد مرا وزير دادگستري نگذاشته است»! حال بايد ديد كه دادستان كل كشور در پاسخ به اين اظهارات چه واكنشي نشان داده و از همه مهم‌‌تر چه زماني اقدام به علني كردن شكايت خود به عنوان مدعي‌العموم از محمود احمدي‌نژاد مي‌كند.

احمدی‌نژاد از دادستان کل کشور شکایت کرد

از سوی دیگر، سید علی اصغر حسینی وکیل دفتر احمدی‌نژاد، با اشاره به اظهارات اخیر حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخشی از سخنرانی خود در مراسم تودیع و معارفه دادستان یزد، افزود: این سخنان بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته و تمامی این رسانه‌ها، آقای احمدی نژاد را مخاطب سخنان آقای منتظری اعلام کرده‌اند و تا این لحظه هیچ تکذیبیه یا اطلاعیه‌ای مبنی بر سوء برداشت رسانه ها از طرف دادستانی کل کشور صادر نشده است.

وی گفت: لذا علیه دادستان کل کشور در دادسرای ویژه روحانیت طرح شکایت خواهیم نمود و امیدواریم صرفنظر از اینکه آقای منتظری خودشان رئیس دادگاه ویژه روحانیت هم هستند، به این شکایت به طور عادلانه رسیدگی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
12
محض اطلاع اعلام جرم در صلاحیت دادستان کل نیست. این سمت تشریفاتی میباشد.با احترام
بصیرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
4
21
آقای احمدی نژاددرحریان دولت نهم ودرانتخابات سال88قانون گریزی ومردم فریبی علنابه منصه ظهوررسانددیگرایشان کفایت سیاسی واقتصادی واجتماعی وامانتداری ومدیریت کشورراندارند.والسلام
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
4
14
از سایت وزین آفتاب تقاضا داریم ، به اخبار مربوط به این ..............سرکش نپردازد ، چرا که این کوچه بازاری خودش هم میداند که اعتباری ندارد این طوری شیطنت می کند که مطرح بشود. لذا اگر این فرد که در انزوا قرار گرفته از نظر رسانه ای هم در انزوا باشد بهتر است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
1
4
باسلام. ازآنجاکه ممکن است از نظر ساعت 8/52 دقیقه اینجانب سو برداشت شود لطفا نسبت به حذف آن اقدام نمایید. دادستان کل کشور شخصا نمیتواند اعلام جرم نماید واز این لحاظ فاقد قدرت مستقیم است ولی میتواند از دادستانهای حوزه های قضایی تعقیب متهمی را درخواست کند.لذا کلمه تشریفاتی ناظر به این موضوع است نه کل جایگاه ایشان. ضمنا پرداختن به اخبار وحواشی آقای احمدی نژاد باعث خوشحالی وی خواهد شد چون فقط دوست دارد دیده شود ولو به قیمت اقدام برخلاف منویات مقام معظم رهبری. باتشکر وخدا قوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
1
2
دست پیش گرفته پس نیفته!سخنان احمدی نژاد مصداق توهین به رییس جمهور بود و جنبه عمومی دارد ودادستان کل میتواند اعلام جرم کند حتی خود آقای رییس جمهور هم میتواند از احمدی نژاد شکایت کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
2
باید احمدی نژاد کلا بایکوت خبری بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
1
2
این مرد جرقه فتنه را دوباره زد
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
1
2
احمدی نژاد همان احمدی نژاد دوره 84-92 می باشد. چطوری است که اصولگراها در آن دوره ایشان را آنچنان حمایت کردند که از همه تخلفات واضح او چشم پوشیدند ولی الان که کارهای مشابه همان دوره را انجام می دهد این چنین بر او خشم گرفته اند؟ آیا این قضیه بی بصیرتی حامیان احمدی نژاد و آگاهی مخالفان او در آن دوره نشان نمی دهد؟ یا اینکه منافع جناحی اصول گراهاست که در آن دوره با ایشان آنگونه و امروزه به این شکل برخورد می کنند؟ احمدی نژاد عوض نشده بلکه این نان به نرخ روز خوردن عده ای است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین