کد خبر: ۴۳۹۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸

جمع‌آوری رأی در کنگره آمریکا برای حمله به سوریه

گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در حال جلب حمایت دیگر قانون‌گذاران از طرح حمله نظامی این کشور به سوریه هستند.
آفتاب‌‌نیوز : گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در حال جلب حمایت دیگر قانون‌گذاران از طرح حمله نظامی این کشور به سوریه هستند.

به گزارش پرس تی وی ، شبکۀ خبری سی‌ان ان در گزارشی اعلام کرد، جیم مک گاورن، نمایندۀ دموکرات و تام کول، نمایندۀ جمهوری‌خواه در نامه‌ای به پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان خواستار بررسی طرح صدور مجوز حملۀ امریکا به سوریه پس از پایان تعطیلات ​​دوهفته‌ای کنگره در اواخر همین ماه میلادی شده‌اند.

محتوای این نامه هنوز به‌ صورت عمومی منتشر نشده است.

جمعه 18 فروردین، ارتش آمریکا به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به پایگاه الشعیرات در حمص سوریه حملۀ موشکی کرد و 9 غیرنظامی ازجمله 5 کودک را کشت.

حملۀ اخیر آمریکا به سوریه برخلاف قانون اساسی، بدون مجوز کنگره انجام شد و اعتراض شماری از نمایندگان را برانگیخت.

دونالد ترامپ، شنبۀ گذشته در نامه‌ای به پل رایان با تأکید بر اینکه در سوریه اقدامات «لازم و مقتضی بیشتری» انجام خواهد داد، نوشت: «دستورِ این اقدام را به‌منظور کاهش توان ارتش سوریه برای انجام حملات شیمیایی بیشتر و برای بازداشتن رژیم سوریه از استفاده یا تکثیر سلاح‌های شیمیایی صادر کردم.»

پس‌ از این حمله، رایان گفت که ترامپ اختیار صدور دستور حمله را داشته اما بهتر است دولت در مراحل بعدی با کنگره مشورت کند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان چند روز پیش کنفرانسی برای بررسی و تعیین راهبرد این حزب در قبال صدور مجوز حمله آمریکا به سوریه برگزار کردند.

الیوت اِنگِل، عضو دموکرات کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت لازم است ترامپ راهبرد خود را در مورد سوریه به کنگره اعلام کند، تنها چیزی که او می‌داند این است که می‌خواهد اقدامی انجام دهد.

اِنگِل افزود ترامپ برای دریافت مجوز اقدام نظامی در سوریه باید در کنگره حضور یابد.

در همین حال، اد رویس، رئیس کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان گفته است دریافت مجوز از کنگره تنها در صورتی لازم است که اقدام نظامی دولت آمریکا در سوریه بیش از 60 روز به طول بیانجامد.

به گفتۀ معاونان و قانون‌گذاران کنگره، دموکرات‌ها قصد فشار بر ترامپ را دارند که توضیح دهد «اقدامات مقتضی بیشتر» در سوریه که وعدۀ انجامش را داده، چیست.

آن‌ها افزودند نمایندگان کنگره به‌احتمال‌ زیاد مجوزی به ترامپ برای حمله به سوریه و آغازی جنگی دیگر نمی‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین