کد خبر: ۴۳۹۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۲

کاهش فشارخون با رژیم غذایی حاوی موز

میوه ها و سبزیجات حاوی پتاسیم به کاهش فشارخون کمک می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به گفته محققان مصرف میوه و سبزیجات نه تنها به تناسب اندام کمک می کند، بلکه می تواند موجب کاهش فشارخون هم شود.

محققان دریافتند خوردن مواد خوراکی سرشار از پتاسیم نظیر موز، سیب زمینی شیرین، آووکادو، اسفناج و لوبیا علاوه بر کاهش مصرف نمک، به کاهش فشارخون هم کمک می کند.

در این تحقیق، تیم مطالعه به بررسی چندین مطالعه در مورد بررسی مصرف پتاسیم افراد پرداخت. سپس محققان نحوه تاثیر مصرف پتاسیم را بر سایر فاکتورها نظیر فشارخون و مصرف سدیم بررسی کردند.

آنها همچنین در مدل موش ها هم به بررسی تاثیر پتاسیم بر فشارخون پرداختند. نتایج آشکار ساخت مصرف بیشتر پتاسیم با کاهش فشارخون، بدون توجه به میزان مصرف سدیم، همراه است.

تیم تحقیق بر این باور است که تاثیر پتاسیم بر فشارخون ممکن است ناشی از تلاش مداوم بدن ما برای حفظ تعادل بین نمک و پتاسیم باشد.

به گزارش مهر،آلیشیا مک دونا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «زمانیکه میزان پتاسیم مصرفی بالا باشد، کلیه ها نمک و اب بیشتری دفع می کنند که موجب افزایش دفع پتاسیم می شود. از اینرو مصرف رژیم غذایی سرشار از پتاسیم همانند مصرف مدّر است.»

محققان توصیه می کنند علاوه بر مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم، راه های دیگری هم برای کاهش طبیعی فشار خون وجود دارد که از آن جمله می توان به حفظ وزن سالم و کنترل استرس اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین