کد خبر: ۴۳۹۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

گفتگوی طنازانه مهمان رامبد جوان با همسرش! +عکس

مهمان دیشب خندوانه، کیارش زندی کارتونیست و مدیر مسئول مجله خط خطی بود.
آفتاب‌‌نیوز : مهمان برنامه دوشنبه شب «خندوانه»، کیارش زندی کارتونیست و مدیر مسئول مجله خط خطی بود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای برنامه صحبت از  «داشتن ذوق و شوق» بود  که این موضوع در کودکان بیشتر مشاهده می‌شود و اینکه متاسفانه هر قدر سنمان بالا می‌رود، خوشحالی و ذوق کردن را فراموش می‌کنیم. رامبد جوان یادآوری کرد: «زندگی کردن همین لحظات کوچک است، حتی اگر اتفاقات بزرگ نیفتد.»
 خندوانه
 
رامبد جوان از یکی از بازیگرهای  تئاتر؛ رامین سیاردشتی برای اجرای استندآپ کمدی دعوت کرد و این بازیگر برای اولین بار در خندوانه به اجرای برنامه پرداخت.

پس از اجرای استندآپ کمدی، رامبد جوان گفت: مهمان این برنامه ما شخصی است کچل، بانمک، طنزپرداز و متولد 50؛ ولی من نیستم! از جنس کارتون است ولی سیندرلا نیست! با این مقدمه کیارش زندی وارد شد.
 
زندی که با توجه به شغلش در پاسخ دادن نیز از بیان طنز و ظرافت های خاص استفاده می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که اولین خاطره ای که در ذهنت مانده چیست، پاسخ داد: با ولادت من در سال 1350 اولین مجله فکاهی ایران (توفیق) توقیف شد.  

او ادامه داد: وقتی بچه بودیم همیشه به ما می‌گفتند، نخندید. دندان‌هایتان دیده نشود. ما را از خندیدن منع می کردند و آنقدر منعمان کردند که کارمان طنزپردازی شد!

او که شغل اول خود را هیئت علمی دانشگاه سوره معرفی کرد، گفت: مدیر مسئول مجله خط خطی هستم که تیراژی حدود بیست هزار نسخه دارد.  

جوان پرسید؟ آیا «خط خطی» جایگزین گل آقا شده؟ زندی پاسخ داد: در بین اقشار روزنامه‌خوان بله. اما قصد ما جایگزین کردن نبود.

در بخشی از برنامه، رامبد جوان و کیارش زندی هر دو چهره هم را نقاشی کردند. همچنین زندی، کارتونی از «وحید شریفی» که چهره رامبد جوان بود، برای خندوانه  آورده بود که به نمایش گذاشته شد.

در ادامه کیارش زندی با زبان طنز خاطره‌ای از سال 77 تعریف کرد و گفت: 27 سالم بود که به همراه همسرم به جشنواره آنکارا دعوت شدیم. به علت تصور ذهنی نادرستی که از ایرانی‌ها در ذهن افراد حاضر بود، فضای جالبی ایجاد نشد. فردا نمایشگاه افتتاح شد سالن نمایشگاه دو قسمت بود و همه در قسمت پذیرایی بودند و کسی به قسمت نمایشگاه که کارهای ما در آن بود نمی آمد. خانمی از بلژیک بعد از دیدن کارهای ما تشکر کرد و من طبق تعارف ایرانی ها گفتم: «چشماتون قشنگ می بینه.» وقتی این جمله برای او ترجمه شد، شگفت زده شد  و فضا با همین یک تعارف تغییر کرد.   
 
جوان از زندی سوال دیگری پرسید: طنز بامعنا و کارکرد موضوعات اجتماعی چه تاثیراتی ایجاد می‌کند؟
 
وی پاسخ داد: تاثیر جدی دارد. باعث می شود مسئولان از چارچوب خشک خارج شوند و در فضای تلطیف شده با موقعیت روبرو  شوند و اگر نیت اصلاح دارند، خود را اصلاح کنند.

او ادامه داد: حتما آنها از این طنازی‌ها درس می گیرند و حداقل این است که اشتباه را دوباره تکرار نکنند. من مردم و کشورم را دوست دارم، بنابراین حرف‌هایی هم که می‌زنم شوخی است نه مسخره کردن.

این کارتونیست در پاسخ به چگونگی ایده‌پردازی گفت: چیزهایی ما را می خنداند که شوک داشته باشد. یکی از راه هایش این است که چیزهایی که عادت کردیم را از حالت عادی شده‌اش بیرون بیاوریم. مثلا خیلی قصه هایی که برای ما عادی شده اند. مثل بز بز قندی، کدو قلقله زن و از همه بدتر پتروس فداکار!

 کیارش زندی در ادامه برنامه نیز طنازی های خود را با جواب های جالبش ادامه داد و زمانی که رامید از او خواست تا جمله ای به همسرش بگوید، گفت: «من الان پیش رامبدم، خیالت راحت باشه.»

و زمانی که از او خواسته شد جمله‌اش عاطفی‌تر باشد گفت: «من الان پیش رامبدم، خیالت راحت باشه. سلام رسوند حال بچه را پرسید»
 
سوال‌های دیگر جوان در خندوانه شب گذشته به این ترتیب بود:

_از پدرت چه چیزی یادگار داری؟ ریزش مو!  

_چه چیزی حالت را بد می‌کند؟ چیزهایی که حال عمومی و جامعه را بد می کند. هر چیزی که جامعه را افسرده می‌کند.

_ راهکارت چیست؟  سعی می‌کنم تا جای ممکن بتوانم به هر نحوی  تذکر بدهم  و خودم آن را تکرار نکنم.

سپس زندی رو به دوربین 15 ثانیه لبخند زد و برای قول خندوانه‌ای‌اش، به  جمعی که در استودیو بودند، 6 ماه اشتراک رایگان خط خطی را هدیه داد. همچنین قول داد دوره آموزشی رایگان طنزپردازی در دفتر مجله برای حاضران علاقه‌مند برگزار کند.

پس از اهدای لوح خندوانه و با آرزوی کیارش زندی برای مردم که همیشه حالشان خوب و روزگارشان بهتر از قبل باشد؛ برنامه به پایان رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین