کد خبر: ۴۳۹۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

درد آپاندیس چه تفاوتی با دردهای شکمی دارد؟

آپاندیس زائده‌ای کوچک و انگشتی‌ شکل است که از رودهٔ بزرگ منشعب می‌شود. درد آپاندیس با دردهای شکمی شباهت بسیاری دارد و به همین دلیل در بیشتر مواقع با هم اشتباه گرفته می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از جام جم، درد آپاندیس تفاوت‌های زیادی با دردهای شکمی دارد . این درد در وسط شکم است و گاهی کم و زیاد می‌شود. در این مرحله بیمار بی‌اشتهاست، ولی می‌تواند کارهایش را انجام دهد. پس از چند ساعت درد شدیدتر می‌شود و به تدریج بیشترین شدت درد در قسمت پایینی و راست شکم احساس خواهد شد. در این مرحله تهوع ایجاد می‌شود، ولی به ندرت فرد دچار استفراغ می شود.

گر چه آپاندیسیت در همه سنین شایع است، ولی در نوجوانی بیشترین شیوع را دارد و از هر هزار نوجوان دو نفر را در سال مبتلا می‌کند. بیماری که در قسمت پایینی و راست شکم درد دارد، ولی چند روز متوالی این درد را داشته است، به احتمال زیاد مبتلا به آپاندیسیت نیست، زیرا آپاندیسیت مدت کوتاهی ـ حداکثر 48 ساعت - به طول می‌انجامد و اگر جراحی نشود، سیر بدی پیدا می‌کند. تب خفیفی در سیر بیماری ایجاد می‌شود، ولی تب شدید که بیشتر از 38/5 درجه باشد، می‌تواند نشانه یک بیماری عفونی مثل آبسه‌ شکمی باشد.

آپاندیسیت Appendicitis یا آویزآماس به التهاب ناگهانی آپاندیس گفته می‌شود. آپاندیس زائده‌ای کوچک و انگشتی‌شکل است که از رودهٔ بزرگ منشعب می‌شود. هر سال از هر ۵۰۰ نفر، یک نفر دچار آپاندیسیت می‌شود و این عمل شایع‌ترین عمل اورژانسی شکم است. این بیماری پیشگیری ندارد و در صورت بروز آپاندیسیت و تأخیر در تشخیص و جراحی به دلیل احتمال پارگی آپاندیس می‌تواند مرگبار باشد.


سلامت نیوز: درد آپاندیس چه تفاوتی با دردهای شکمی دارد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین