کد خبر: ۴۳۹۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲

پاسخ دولت به رفاه خانوارهای آسیب‌پذیر/ نوبخت: مقرری مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی زیاد شد

سخنگوی دولت اعلام کرد مقرری دریافتی از سوی خانوارهای آسیب پذیر که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار دارند، افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
روزی نیست که مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره کمبودهای معیشتی در خانوارهای آسیب پذیر گلایه نکنند. در این راستا محمد نوبخت نوبخت، سخنگوی دولت درباره افزایش مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هم توضیح داد: افزایش مستمری این خانوارها از این ماه انجام شده و مبالغ افزایش یافته به مبلغ یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی این خانوارها، افزوده و پرداخت می شود.

او با انتقاد از برخی رسانه ها که این اقدام دولت را انتخاباتی ارزیابی می کنند گفت: برخی رسانه ها از این اقدام خرسند نیستند. دولت از قبل، علاوه بر یارانه نقدی که به خانوارها می داد، خود را موظف می دانست یک سبد غذایی هم به آنها بدهد. افزایش مستمری ها با شتاب کمتری در قبل هم انجام می شده. دولت باید قانونا این کار را انجام می داد. رسانه های منتقد انتظار ندارند که چون ۳ ماه بعد انتخابات است، دولت دیگر هیچ کاری نکند. دولت تا شهریورماه همچنان فعالیت خود را طبق قانون انجام خواهد داد و حتی یک روز هم شده، دولت باید کار کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: در مجموع چیزی حدود ۲ میلیون خانوار می شود که حدود ۷۰۰ هزار خانوار هم مربوط به بهزیستی است. افزایش مستمری حدود ۱۴ میلیون نفر را شامل می شود. طبق تبصره ۱۴، برای افزایش حقوق بازنشستگان جهت همسان سازی باید اقداماتی انجام می شد. از سال ۹۳ بارها اعلام کرده ایم نظام پرداخت بازنشستگی عادلانه نیست. سال گذشته بر اساس بودجه سال ۹۴، به کسانی که حداقل حقوق را دریافت می کردند، ۲۰ درصد اضافه شد. در لایحه برنامه ششم توسعه، دولت تمهیدی اندیشید تا نابرابری ها را از بین ببرد. در قانون بودجه ۹۶ هم ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای کاهش نابرابری بین حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که با افزایش عمومی حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته ۱۰ درصدی افزایش می یابد.
نوبخت گفت: در راستای همسان سازی، امتیاز گروه های شغلی را تغییر دادیم و برای گروه های ۱ و ۲ به میزان ۲۸۸۵ امتیاز اضافه کردیم. به همین ترتیب تا گروه ۲۰، افزایش امتیازها داده شده ولی هر چه به پایین جدول گروه های شغلی می رویم، افزایش امتیازها، بیشتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین