کد خبر: ۴۳۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
در دیدار فرماندهان ارتش

رهبرانقلاب: انتخابات باید گسترده، بانشاط و سالم باشد/آمریکا هیچ‌غلطی نمی‌تواند بکند

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: امروز تقویت اقتصادی، نقطه‌ کلیدی و دارای اولویت کشور است.ملت ایران ان‌شاءالله با همین بیداری و هوشیاری که همیشه نشان دادند، در مقابل این حرکت خصمانه پیش بروند و یک انتخابات گسترده، بانشاط، با شور و شوق و سالم و همراه با امنیت ان‌شاءالله اتفاق بیفتد. این برای کشور یک ذخیره‌ای خواهد بود و کشور را مصونیت بسیاری خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نقش اقتدار، توانایی‌ها و انگیزه بالای ارتش در تأمین امنیت کشور، نیروهای نظامی را یکی از مؤلفه رهبرانقلاب: انتخابات باید گسترده، بانشاط و سالم باشد/آمریکا هیچ‌غلطی نمی‌تواند بکندهای تأمین امنیت برشمردند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان و جمعی از یگان‌های نیروهای چهارگانه ارتش به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی هم‌چنین با تأکید بر تأثیر عملکرد دستگاه‌های اقتصادی، علمی و تحقیقاتی، و آموزشی و فرهنگی در جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف دشمن، اولویت درجه یک کشور را مسائل اقتصادی دانستند و گفتند: اصلی‌ترین وظیفه مسئولان، پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بویژه در بخش اشتغال و تولید و تلاش جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم و همچنین ایستادگی در مقابل ابرقدرتها و نترسیدن از تشر آن‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را نماد مردم سالاری اسلامی و مایه عزت و افتخار و قدرت و سربلندی دانستند و تأکید کردند: باید مردم، مسئولان و نامزدها، انتخابات را قدر بدانند و زمینه یک انتخابات پرشور و شوق و با نشاط، سالم، با امنیت و گسترده را فراهم کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با گرامیداشت روز ارتش و تجلیل از خانواده‌ها و همسران و فرزندان ارتشیان به عنوان همسنگران و همرزمان واقعی آن‌ها، تعیین روز ارتش بوسیله امام (ره) را یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین اقدامات امام راحل برشمردند و گفتند: این اقدام علاوه بر مستحکم کردن پایه‌های ارتش جمهوری اسلامی، موجب یأس و ناامیدی بسیاری از توطئه گران، در آن زمان شد.

ایشان با تأکید بر این‌که «تعیین روز ارتش از جانب امام خمینی (ره) به معنای پذیرش هویت ارتش با همه مختصات و شرایط آن در ابتدای پیروزی انقلاب بود»، افزودند: حفظ و تقویت ارتش، اعتقاد قلبی و عمیق امام(ره) بود و این تصمیم صحیح امام موجب شد ارتش در همه قضایای بعد از انقلاب، خوش بدرخشد.

رهبر انقلاب اسلامی، ایستادگی در مقابل توطئه‌های درونی را یکی از نمونه های کارنامه درخشان ارتش برشمردند و گفتند: نقش‌آفرینی ارتش در دوران دفاع مقدس و ارائه جلوه های عملی از سطوح بالای اخلاق و معنویت در کنار قدرت رزمی، یکی دیگر از افتخارات آن است.

حضرت آیت‌الله خامنه ای، شهیدان صیاد شیرازی و بابایی و بسیاری از شهدای ارتش را الگوهای عملی از اخلاق و معنویت خواندند و تأکید کردند: ارتش جمهوری اسلامی امروز یک نیروی فکری و معنوی و دارای انگیزه های پاک و مقدس است که این یکی از آثار مهم اقدام امام در تعیین این روز است و باید این ارزشها قدر دانسته و تقویت شوند.

ایشان با تأکید بر لزوم افزایش آمادگی های روحی و معنوی ارتش، به نقش مهم نیروهای مسلح در تأمین امنیت اشاره کردند و افزودند: امنیت برای یک کشور بسیار مهم است و هرچه نیروهای مسلح مقتدرتر و پرانگیزه تر باشند، این اقتدار حتی اگر با تحرک نظامی هم همراه نباشد، زمینه ساز ایجاد امنیت خواهد بود.

فرمانده کل قوا، فرماندهان ارتش را به تربیت انسان‌هایی که بتوانند الگو باشند توصیه و خاطرنشان کردند: روز به روز باید الگوهای اخلاقی همچون شهید صیاد و شهید بابایی در سازمان بزرگ و دارای شوکت ارتش افزایش یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که «نیروهای مسلح از مهمترین حصارهای تأمین امنیت برای مردم بشمار می‌روند»، افزودند: علاوه بر نیروهای مسلح، مجموعه‌ها و دستگاه‌های اقتصادی، آموزشی، علمی و تحقیقاتی و فرهنگی نیز اگر در جهت مقابله با اهداف دشمن و به عنوان بخش های تکمیل کننده یکدیگر، عمل کنند، قطعاً هماهنگ با نیروهای مسلح، زمینه ساز حفظ و تقویت امنیت ملی و توسعه و پیشرفت کشور خواهند شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از طراحی‌های اصلی دشمن را، استفاده از نقاط ضعف و مشکلات اقتصادی برای ضربه زدن به ملت ایران، دانستند و خاطرنشان کردند: به همین علت در سال‌های اخیر شعارهای اقتصادی برگزیده و برجسته شدند.

ایشان تقویت بنیه اقتصادی کشور را حساس‌ترین و کلیدی ترین موضوع برشمردند و گفتند: بر همین اساس بر اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی به عنوان یک مجموعه «کار و حرکت و اقدام» بویژه بر موضوع اشتغال و تولید و همچنین مسائل معیشتی مردم و کارکنان دستگاههای مختلف از جمله نیروهای مسلح تأکید دارم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تمرکز بدخواهان نظام اسلامی برای استفاده از نقاط ضعف اقتصادی به منظور ایجاد اخلال، خاطرنشان کردند: وقتی انگیزه  و هدف دشمن مشخص است، قاعدتاً باید انگیزه مسئولان برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش یابد و من همه این مسائل را که دیدگاه کارشناسان زبده اقتصادی است، به طور مشروح و خصوصی برای مسئولان نیز بیان کرده‌ام.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: توقع من از مسئولان این است که وقتی انگیزه دشمن را برای استفاده از نقاط ضعف اقتصادی می‌بینند، درصدد برطرف کردن نقاط ضعف اقتصادی و بستن منافذ برآیند.

ایشان تأکید کردند: البته نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، نقاط قوت فراوانی دارند و علت سربلندی ملت در مقابل توطئه های گوناگون، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همین نقاط قوت عجیب است که از لحاظ کمیت و کیفیت، از نقاط ضعف بیشتر هستند.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از این نقاط قوت برجسته را روحیه شجاعت و ایستادگی ملت ایران در برابر تشرها و اخم های ابرقدرتها دانستند و افزودند: یکی از شگردهای قدرتهای متجاوز، برای ترساندن ملتها و دولتها و وادار کردن آنها به تأمین منافع نامشروع خود، تشر زدن و از خود بزرگنمایی نشان دادن است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: برای یک کشور بدترین حالت آن است که مسئولان آن کشور، از تشر دشمن بترسند زیرا این کار در را برای ورود، تجاوز و تعرض او باز می کند.

ایشان خاطرنشان کردند: در اینکه امور کشور را باید با عقل و تدبیر و حکمت انجام داد، هیچ تردیدی وجود ندارد اما این تدبیر و حکمت باید همراه با شجاعت باشد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ترسیدن و دلهره از تشر دشمن و تحت تأثیر اخم قدرتمندان قرار گرفتن اولِ بدبختی است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اگر کسی هم می خواهد بترسد، اشکالی ندارد اما از طرف ملت و به حساب مردم نترسد زیرا ملت ایران ایستاده است.

ایشان با اشاره به انواع توطئه ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خاطرنشان کردند: اگر بنا بود جمهوری اسلامی و ملت ایران از قدرتها بترسد و در مقابل آنها عقب نشینی کند، اکنون دیگر هیچ اثر و نشانی از ایران و ایرانی باقی نمی ماند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: دشمن اعم از امریکا و بزرگتر از امریکا، در مقابل نظامی که به مردم خود متصل است و مردم و ملت خود را دوست دارد و ملت نیز آن نظام را دوست دارند و در مقابل دشمن مقاوم هستند، هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به این‌که «در دشمنی قدرتهای زورگو بویژه امریکا، با ملت ایران هیچ تردیدی نیست» افزودند: اینکه بگویند با فلان فرد موافق هستند و با او ملاحظه خواهند کرد، حرف نادرستی است زیرا دشمنی آنها از زمان امام (ره) و بعد از امام و در زمان دولتهای گوناگون که با سلایق مختلف، بر سر کار بودند، همواره ادامه داشته است.

ایشان با تأکید بر این‌که «باید اقتدار و ایستادگی ملت ایران و تأثیرناپذیری ملت از تشر امریکا و برخی کشورهای اروپایی ادامه پیدا کند»، خاطرنشان کردند: بخش مهمی از ادامه ایستادگی و نهراسیدن از دشمن، بعهده نیروهای مسلح، و بخش عمده آن بر عهده اقتصادیون و مجموعه‌های فرهنگی، آموزشی، بخصوص متصدیان بخش های علمی و تحقیقاتی است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به انتخابات پیشِ رو، انتخابات را از افتخارات ملت ایران و مایه عزت، قدرت، روسفیدی و سربلندی ملت ایران در دنیا خواندند و افزودند: بدخواهان به‌دنبال نشان دادن اسلام و معنویت در نقطه مقابل مردمسالاری بودند، اما جمهوری اسلامی، با مردمسالاری اسلامی و انتخابات، غلط بودن این حرف را نشان داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: همه ملت در انتخابات احساس می‌کنند که کلید کارهای کشور در دست خودشان است و آنان هستند که عناصر اصلی کشور را معین می‌کنند.

ایشان با تأکید بر این‌که «همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی بدارند»، افزودند: باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط ، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مطالب وسوسه‌انگیز رسانه‌های دشمن و تلاش خصمانه آنان برای خراب کردن انتخابات، خاطرنشان کردند: ملت ایران با همین بیداری و هوشیاری که همواره نشان داده است، در مقابل این حرکت عمل خواهد کرد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش با تبریک اعیاد ماه رجب و گرامی‌داشت روز ارتش و نیروی زمینی، گفت: امروز ارتش مفتخر است که در همه عرصه‌های زمینی، دریایی، پدافندی و هوایی با اقتدار، اعتماد به نفس و توکل به خدا از مرزهای خاکی و اعتقادی انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و فراتر از همه مؤلفه‌های آمادگی رزمی، به دریای بیکران انسانهای مؤمن و متخصص خود می‌بالد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین