کد خبر: ۴۴۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

ایجاد محور بزرگ گردشگری دره راگه رفسنجان

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه گردشگری یک صنعت بزرگ و درآمدزا است، گفت: با ورود سرمایه گذار قصد داریم یک محور بزرگ گردشگری را در دره راگه ایجاد کنیم و این پدیده نادر طبیعی را برای اشتغالزایی فعال کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید ملانوری، عصر امروز 30 فروردین در مراسم تجلیل از فعالان حوزه گردشگری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: امروزه در دنیا در کنار صنایع مهم و صنایع بزرگ، صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت کم آب بر و فاقد آلایندگی، یکی از برترین صنایع در تولید ثروت و رونق اقتصادی است.

وی افزود: در بحث تولید واحدهای صنعتی چند دغدغه اساسی مانند مصرف آب بواسطه قرارگیری شهرستان در یک منطقه کویری و آلایندگی داریم و از سوی دیگر اشتغال در صنایع بزرگی با هزینه های کلان ایجاد می شود، اما سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مانند مرمت خانه حاج آقا علی با هزینه کمتر 100 نفر اشتغال ایجاد می کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: در رفسنجان و انار بدلیل توجه خاص به کشاورزی و تولید محصول پسته، توجه به صنایع و درآمدهای دیگر، کمتر بوده و عمده اشتغال در کشاورزی و تولید پسته بوده و چند سالی است که چند واحد صنعتی ایجاد شده اما با این وجود توجه به صنعت گردشگری خیلی ضعیف بوده است.

ملانوری، شهرستان رفسنجان را از نظر وجود زیرساختهای گردشگری غنی دانست و گفت: جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوعی در شهرستان رفسنجان وجود دارد و جاذبه های طبیعی نادر مانند دره راگه، غاز میرزا و ... می توانند شاخه های مختلف حوزه گردشگری را در شهرستان فعال کنند.

این مسئول بیان کرد: گردشگری 20 شاخه از جمله توریسم درمانی، بازدید از جاذبه های تاریخی و تفریحی، علمی و پژوهشی و ... دارد که هنوز هم فعالان گردشگری به آن توجه نکرده اند.

به گزارش ایسنا، فرماندار رفسنجان با بیان اینکه شهرستانهای رفسنجان و انار می توانند پایگاه گردشگری کشور شوند، تصریح کرد: شهرستانهای رفسنجان و انار به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم داشتن فرودگاه، راه آهن و هم اینکه می خواهند یک کرویدور گردشگری شوند در موقعیتی خاص قرار گرفته اند که راه دسترسی به جاذبه های گردشگری سایر شهرهای استان هستند.

ملانوری در این زمینه ادامه داد: در ایام نوروز 4 هزار نفر از دریاچه شور نوق، 30 هزار نفر از خانه حاج آقا علی و 600 نفر از خانه پدری آیت الله هاشمی رفسنجانی در 10 روز بازدید کردند ضمن آنکه با ورود سرمایه گذار قصد داریم محور گردشگری بزرگ را در دره راگه ایجاد کنیم و این پدیده نادر را در حوزه اشتغال و اقتصاد و درآمد بیاوریم.

فرماندار رفسنجان گردشگری را یکی از اولویتهای کاری خود دانست و افزود: سرمایه گذاران را توجیه می کنیم که به حوزه گردشگری بیایند چرا که اگر این صنعت رونق یابد دیگر صنایع نیز رونق می یابد.

ملانوری ابراز داشت: شهرستان رفسنجان در حوزه احداث نیروگاههای خورشیدی بسیار مستعد است که در این زمینه 5-6 سرمایه گذار ورود کرده‌اند که اگر این نیروگاهها احداث شوند علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی، جاذبه گردشگری نیز دارند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد زائرین عتبات استان از فرودگاه کرمان را زائرین رفسنجانی تشکیل می دهند، تصریح کرد: پیگیر راه اندازی پروازهای عتبات از رفسنجان هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین