کد خبر: ۴۴۰۲۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

بهترین داروهای خوراکی ضد ریزش و پر پشت کردن مو

از برخی خوراکی‌ها می‌توانید مانند مکمل‌های درمانی برای زیبایی خود استفاده کنید و به جای صرف هزینه بالا با خوردن آنها طراوت و زیبایی را به موهای خود هدیه دهید.
آفتاب‌‌نیوز :
داشتن موهای زیبا، بلند و پرپشت باعث افزایش اعتماد به نفس و زیبایی بویژه در خانم‌ها می‌شود و همه افراد اعم از زن و مرد در طول سال‌های مختلف زندگی می‌خواهند که موهایی سالم داشته باشند، علاوه بر مراقبت‌های درمانی از مو، استحمام و رعایت بهداشت فردی منابع غذایی مصرفی فرد نیز به شدت بر رشد مو‌ها و یا در عوض ریزش موهای سر موثر است.

رژیم غذایی غنی از انواع میوه و سبزیجات برای رشد موهای سر و جلوگیری ازابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مهم است، اما در میان مواد غذایی برخی از آن‌ها به طور ویژه بر رشد موهای سر اثر مثبت داشته و کارشناسان به ویژه به افرادی که دچار مشکل ریزش موی سر هستند توصیه می‌کنند این خوراکی‌ها را در رژیم غذایی خود قراردهند تا اثرات منحصربفرد آن را برسلامت موهای خود ببینند.

ماهی سالمون
این ماهی با دارا بودن مواد مغذی فراوان از جمله ویتامین D، پروتئین حیوانی و اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد مو و سلامت پوست کف سر بسیار مفید است. افرادی که به طور مداوم در رژیم غذایی هفتگی خود مصرف ماهی دارند کمتر دچار ریزش موی سر، کم پشتی و نازک شدن موی‌های خود می‌شوند.

فلفل دلمه زرد
فلفل دلمه‌ای زرد حاوی ویتامین C در حدود پنج و نیم برابر بیشتر از یک عدد پرتقال است. ویتامین C آنتی اکسیدانی ضروری برای تقویت ساقه و فولیکول مو است همچنین این ویتامین مانع شکستگی و ایجاد موخره می‌شود. 

تخم مرغ
تخم مرغ منبع بسیار خوبی امگا ۳ و نیز حاوی بیوتین است (که بسیاری از مردم در سراسر دنیا برای رشد موهای خود این ماده را به شکل مکمل مصرف می‌کنند)، اما در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای بدست آوردن سلامت موهای خود تنها از زرده تخم مرغ استفاده کنند، زیرا سفیده تخم مرغ حاوی موادی است که می‌تواند در صورت مصرف بیش از حد از جذب بیوتین در بدن جلوگیری کند و این خود باعث ریزش موهای سر شود.

تخمه آفتابگردان
این دانه‌های کوچک و خوشمزه حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E هستند که باعث بهبود خون رسانی به پوست کف سر می‌شود و به این ترتیب از ریزش موهای سر و یا کندی در رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

سیب زمینی شیرین
این خوراکی خوشمزه و مقوی هم یکی دیگر از مواد بسیار مفید برای رشد موهای سر و تقویت آن‌ها است. سیب زمینی حاوی بتاکاروتن است که درصد بالایی از آن را بتاکاروتن تشکیل داده است.

آووکادو
آووکادو هم جزو میوه‌های بسیار باخاصیت و مفید برای سلامت بدن و بویژه مو‌ها است. آووکادو حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا سه است که برای ایجاد سلول‌های جدید در پوست و مو می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
می‌توانید آووکادو را به همراه خامه ترش مخلوط کرده و به صورت یک ماسک موی تقویتی برای زیبایی و پرپشتی موهای خود مورد استفاده قرار دهید.

بادام
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این دانه آجیل نیز برای سلامت بدن بسیار مفید است و به دلیل بالا بودن محتوای بیوتین خود می‌تواند برای تقویت مو‌ها و جلوگیری از کم پشتی آن‌ها مورد استفاده قراربگیرد.

منبع: style
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین