کد خبر: ۴۴۰۲۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

بهره‌برداری از ایستگاه زند و 3 کیلومتر خط مترو شیراز

همزمان با سفر رئیس‌جمهور به فارس، 3 کیلومتر از خط یک و ایستگاه زند قطار شهری شیراز افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شهردار شیراز پنجشنبه 31 فروردین در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه زند و سه کیلومتر مسیر قطار شهری شیراز گفت: آنچه امروز توسط جوانان ایران اسلامی در قالب پروژه‌های عمرانی و اقتصادی انجام می‌شود، اقداماتی است در مسیر سازندگی که ایجاد کننده رفاه و آسایش تلقی شده و ارزش آن کمتر از تلاش جوانان دیروز در دوران دفاع مقدس که امنیت را به ارمغان آوردند نیست.

علی‌رضا پاک‌فطرت با قدردانی از تلاش‌های شورای چهارم شهر شیراز، گفت: با برنامه‌ریزی خوب شورای چهارم و با دوری از حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی‌های سیاسی، این فرصت به شهرداری داده شد تا اقدامات بزرگ و ماندگاری را در سال‌های اخیر انجام دهد.

پاک‌فطرت با تصریح اینکه متاسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر جهت‌دهی شورای آینده در مسیر سیاسی‌کاری شنیده می‌شود، گفت: باور کنیم که کار نکردن یک مدیر و دستگاه اجرایی بسیار ساده‌تر از کار کردن و انجام فعالیت‌های متعدد است. یک مدیر به‌راحتی می‌تواند با ورود به مسائل سیاسی و سیاست‌زدگی یک دستگاه، کار نکند.

او با تاکید براینکه جزو هیچ گروه، حزب و جناح سیاسی نبوده و هیچ یک را قبول هم ندارد، تصریح کرد: من و بسیاری از مدیران کنونی شهرداری، خود را سربازان نظام می‌دانیم که هرجا ضرورت باشد، از خدمت و تلاش دریغ نخواهیم کرد.

پاک‌فطرت از همراهی‌های استانداری فارس و خصوصا معاون عمرانی استانداری، در اجرای پروژه‌های عمرانی شیراز قدردانی و اضافه کرد: اگر امروز بودجه شهرداری شیراز به 3 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده و بعد از تهران، بیشترین بودجه را دارد و بیشترین حجم کار عمرانی در این شهر انجام می‌شود، به واسطه همراهی مدیران ارشد استان فارس و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

او اعتقاد دارد شیراز و فارس علی‌رغم آنکه عده‌ای آن را برخوردار می‌دانند، از مظلوم‌ترین شهرها و استان‌ها است.

شهردار از دولت‌مردان تقاضا کرد که در ماه‌های گرم تیر و مرداد و شهریور هم به شیراز سفر کرده و مشکلات این شهر در روزهای گرم سال خصوصا در موضوع آب را از نزدیک رصد کنند.

پاک‌فطرت همچنین خواستار عمل کردن دولت به تعهدات مالی در قبال شهرداری‌ها شد و با بیان اینکه سیستم حمل و نقل درون‌شهری بالغ بر 50 درصد از کل اعتبارات شهرداری را به‌خود اختصاص داده است، گفت: مترو یک هزینه سرمایه‌ای و بزرگترین سرمایه برای شهروندان آینده است.

شهردار شیراز گفت: اکنون ما از دولت و دولت‌مردان انتظار کمک‌های بیشتر و همراهی مطلوب‌تری داریم تا شهر مهاجر پذیر شیراز بتواند رشد شتابان خود را در مسیر توسعه مطلوب، شتاب بیشتری بخشد. امروز به دلیل خشکسالی چندسال اخیر و نبود برنامه‌های آمایش سرزمین، جمعیت روستاها و شهرهای کوچک فارس در حال کاهش و جمعیت شهری نظیر شیراز در حال افزایش است و نیازمند تدبیر هستیم.

به گزارش ایسنا، او همچنین با اشاره به اینکه شهرداری برای تامین اتوبوس‌های درون‌شهری به ازای هر اتوبوس 600 میلیون تومان هزینه می‌کند، گفت: این در حالی است که پیشنهاد افزایش 20 درصدی هزینه حمل و نقل اتوبوسرانی با مخالفت مواجه می‌شود، حال آنکه برای توسعه مطلوب نیازمند اعتبار هستیم و به حق مردم هم اعتراضی ندارند که در ازای توسعه مطلوب، 50 تومان به کرایه اتوبوس اضافه شود.

به گزارش ایسنا، معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس و شهر شیراز در زمینه گردشگری، گفت: امروز شیراز در مقایسه با سال 78 و ابتدای دهه هشتاد که مسئولیت دادگستری فارس را عهده دار بودم، از توسعه مطلوبی برخوردار شده است.

حسنعلی امیری با اشاره به اینکه در سال‌های ابتدای دهه هشتاد، شیراز فاقد تقاطع‌های غیرهمسطح و پل‌ها و معابر کنونی بوده است، اقدامات انجام شده از سوی شهرداری این شهر را مطلوب ارزیابی و بر لزوم توسعه مترو تاکید کرد.

امیری با یادآوری اینکه ایجاد و توسعه مترو از تدابیر دوران فعالیت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و از تدابیر او بوده است، گفت: امروز بیش از گذشته به درایت و دوراندیشی آیت‌الله هاشمی پی می‌بریم.

به گزارش ایسنا، پروژه ایستگاه زند و سه کیلومتر مسیر حدفاصل میدان نمازی و چهارراه زند قطار شهری با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان، آماده بهره‌برداری شده است.

خط یک مترو شیراز 24.5 کیلومتر طول دارد که پیش از این 10.5 کیلومتر از آن حد فاصل میدان احسان و میدان نمازی به بهره‌برداری رسیده بود و امروز با دستور رئیس‌جمهور و در قالب برنامه ویدئوکنفرانسی، سه کیلومتر دیگر از این مسیر به همراه ایستگاه زند، به بهره‌برداری رسید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین