کد خبر: ۴۴۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند اردبیلی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: شخصی که از طریق شبکه اجتماعی تلگرام سبب هتک حیثیت شهروند اردبیلی شده بود دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ حافظ شریفی اظهار کرد: مجرم اینترنتی که با انگیزه سرگرمی و کنجکاوی اقدام به تصویربرداری از موقعیت شغلی شهروند اردبیلی و هتک حیثیت علیه وی کرده بود، دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

وی گفت: به دنبال مراجعه حضوری شهروند اردبیلی به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر اینکه با تصویربرداری از موقعیت شغلی وی و انتشار آن در شبکه اجتماعی تلگرام همراه با تمسخر علیه وی هتک حیثیت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد این عمل مجرمانه با شماره ناشناس صورت گرفته است، تصریح کرد: با جمعبندی مستندات و انجام اقدامات تخصصی، مجرم اینترنتی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در محل سکونتش در یکی از محلات مرکزی اردبیل دستگیر شد که این فرد انگیزه خود را سرگرمی و کنجکاوی عنوان کرد که با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

شریفی از دستگیری فردی که با استفاده از سیم کارت بی‌نام، اقدام به تهدید و اخاذی می‌کرد، خبر داد و افزود: برابر شکایت واصله به پلیس فتا اردبیل در زمینه تهدید و اخاذی در فضای مجازی و تماس تلفنی، کارشناسان پلیس فتا دست به کار شده و در صدد شناسایی و دستگیری متهم بر آمدند.

 رئیس پلیس فتای استان اردبیل بیان کرد:‌ پس از تحقیقات تخصصی مشخص شد خط به نام فردی در شهرستان آستارا صادر شده که با امکانات ویژه پلیس فتا نامبرده را شناسایی و با دعوت و استعلام وضعیت سیمکارت وی، سر نخهای بعدی برای دستگیری متهم اصلی به دست آمد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وی اظهار کرد: در نهایت متهم اصلی در محله معجز اردبیل شناسایی و برای ارائه توضیحات به مقر انتظامی دعوت و با وجود غافلگیری از نحوه شناسایی شدن خود به تکذیب بزه‌های انتسابی پرداخته و لیکن با ارائه دلایل و مستندات متقن توسط پلیس لب به اعتراف گشود و با معرفی به مراجع قضایی با صدور قرار مناسب مواجه شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین