کد خبر: ۴۴۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

پورمختار:به رای شورای نگهبان تمکین می کنم

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: رای شورای نگهبان برای انتخاب کاندیدای نهایی انتخابات را حتما باید پذیرا باشیم و بنا به هردلیل و مصلحتی که این 6 نفر انتخاب شده اند اینها هم از نظر ما دارای صلاحیت های عمومی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
دیشب(پنجشنبه شب) اسامی داوطلبین احراز صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اعلام شد و بر این اساس آقایان حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، حجت الاسلام و المسلمین روحانی، محمد باقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا به عنوان 6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در روز 29 اردیبهشت انجام می‌گیرد، انتخاب شدند.
 
 به موجب تبصره ماده 57 قانون انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان می‌توانست مهلت 5 روزه احراز صلاحیت داوطلبین را تا پنجم اردیبهشت تمدید کند اما گویا اعضای شورای نگهبان نیازی به این تمدید ندیدند و در جلسه دیشب اسامی احراز صلاحیت شدگان را اعلام کردند.

محمد علی پور مختار، نماینده بهار و کبودر اهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با میزان درباره رای نهایی شورای نگهبان برای احراز صلاحیت 6 تن ازکاندیداهای ثبت نام شده در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار کرد: من به این رای احترام گذاشته و تمکین می‌کنم.

وی ادامه داد: جایگاه شورای نگهبان برای همگان شناخته شده است و طبیعتا کسی هم که خود را ملتزم به قانون اساسی می داند باید به رای این شورا احترام گذاشته و آن را بپذیرد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رای شورای نگهبان را برای انتخاب کاندیدای نهایی انتخابات حتما باید پذیرا باشیم و بنا به هردلیل و مصلحتی که این 6 نفر انتخاب شده اند اینها هم از نظر ما دارای صلاحیت‌های عمومی هستند.

پورمختار افزود: درادامه کار به سمت بررسی توانمندی‌های این 6 نفر می رود که صلاحیت‌های تخصصی و عملکرد‌هایی در گذشته داشته‌اند و حتما این موارد بتواند مد نظر ما برای پیگیری و رای دادن به هرکدام از اینها باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین