کد خبر: ۴۴۰۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

معرفی نامزدهای نهایی بوکر بین‌المللی

نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر بین‌المللی معرفی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 فهرست شش نامزد نهایی جایزه بوکر بین‌المللی که هر سال به آثار خارجی ترجمه شده به زبان انگلیسی در بریتانیا اهدا می‌شود، پنجشنبه ۳۱ فروردین منتشر شد.

کتاب برنده جایزه بوکر بین‌المللی جایزه‌ای نقدی به مبلغ ۶۵ هزار دلار دریافت می‌کند. این جایزه به صورت مساوی میان نویسنده کتاب و مترجم آن تقسیم می‌شود.

در فهرست نامزدهای این دوره از جایزه بوکر بین‌المللی آثاری از نویسندگانی چون عاموس عوز، دیوید گراسمن، ماتیاس اینارد، روی یاکوبسن، دورته نورس و سامانتا شوئبلین به چشم می‌خورد.

کتاب‌های نامزد این دوره از جایزه بوکر بین‌المللی عبارتند از:

«قطب‌نما» نوشته ماتیاس اینارد نویسنده فرانسوی که درباره خاطرات و توهمات یک پژوهشگر موسیقی مبتلا به بی‌خوابی با ترجمه شارلوت مندل.

«اسبی به یک بار وارد می‌شود» نوشته دیوید گراسمن درباره یک استندآپ کمدین با ترجمه جسیکا کوهن.

«نادیده» نوشته روی یاکوبسن درباره زندگی خانواده‌ای در یک جزیره کوچک ماهیگیری با ترجمه دان بارتلت و دان شاو.

«آینه، شانه، پیام» نوشته دورته نورس درباره تلاش زنی میانسال برای آموختن رانندگی با ترجمه میشا هوکسترا.

«یهودا» نوشته عاموس عوز درباره بیت‌المقدس میانه‌ قرن بیستم میلادی با ترجمه نیکلاس دلانژ.

«رویای تب» نوشته سامانتا شوئبلین درباره زنی در بستر مرگ در مناطق روستایی آرژانتین و مسیری که تا رسیدن به این لحظه پیموده است با ترجمه مگان مک‌داول.

تا پیش از سال ۲۰۱۵ جایزه بوکر بین‌المللی برای مجموعه آثار یک نویسنده به او اهدا می‌شد اما بنیاد جایزه بوکر از سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفت که این جایزه تنها برای یک اثر از یک نویسنده به او تعلق گیرد.

هان کانگ نویسنده اهل کره جنوبی سال گذشته با رمان «گیاه‌خوار» برنده این جایزه شد. رمان «گیاه‌خوار» روایت داستان زنی است که باور دارد در حال تبدیل شدن به یک درخت است.

شش نامزد نهایی جایزه بوکر بین‌المللی از میان ۱۳ نامزد معرفی شده در ماه مارس (اینجا) برگزیده شدند. برنده این دوره از جایزه بوکر بین‌المللی ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) معرفی می‌شود.
خبرانلاین

منبع: نیویورک‌تایمز/ ۲۰ آوریل
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین